2012. október 31., szerda

Helló Halloween !



Helló Tökmagok!
itt van minden, amire Halloween-kor szükség lehet:

-          üstökfödő
-          rumbatök
-          tökfaragó szerszám
-          lámpás
-          tökszállító táska
-          tökmagtálaló   tálka
-          tökös-mákos rétes nyújtófa (Jamie Oliver)
-          tökmagolaj kiöntő


továbbá:
-         tökigérő raktárkészlet
-          nem tökölő emblémázók
-          általában: tökkkéletes megoldások

A tök felhasználási módjai: A kimagozott terméshúsból igen finom lekvár készíthető, mert nagy a szárazanyag- és cukortartalma. A többi tökféléhez hasonló főzelék készítésére is alkalmas. A magok süteményekben dió, mandula vagy mogyoró helyett használhatók. 
A száraz magokban mintegy 50% nyerszsír és 30% nyersfehérje található, ugyanez a terméshúsban csak 1-2%-nyi. Olajnövényként a háborús években hasznosították. Olajának minősége a legértékesebb étolajokéval vetekszik. A félszáraz olajok közé tartozik, melyeknek több mint negyedét telített (palmitin-, sztearinsav), a fennmaradó részt pedig telítetlen (linol-, olajsav) zsírsavak teszik ki. A mag hűvös, sötét helyen hosszú ideig avasodás nélkül eltartható. Magjában jelentős (30%) az E-vitamin. Gyógyászati jelentősége egyre növekszik. 
Igen sok szelén is van a magokban, amely a gyulladásos folyamatok megakadályozásában (antioxidáns) játszik fontos szerepet. Agyműködést serkentő, idegrendszerre, prosztatára ható jótékony hatása miatt egyre több készítményben találkozhatunk vele. Az enyhén pörkölt, kissé sózott mag nemcsak élvezeti cikk, hanem fokozza a szervezet ellenálló képességét és a szellemi teljesítőképességet is.

Takarékos gondolatok



A világ takarékpénztárainak 1924 októberében, Milánóban rendezett konferenciáján 28 ország takarékpénztárainak küldöttei indítványozták, hogy ünnepeljék a jövőben október utolsó munkanapján  
A Takarékosság Világnapját.  
A takarékoskodás célja, hogy maradjon későbbre: erőforrás, pénz…, azaz biztonság a jövőre. 

Quentin Massys, A pénzváltó felesége

Nem összetévesztendő a zsugorisággal és nem összetévesztendő a hiábavaló önsanyargatással, mint Zsugori uram, Csokonai versében:
 
Maga e kunyhóba éhezvén kucorog,
     S elméjébe mindég a drágaság forog.
Ül pénzes ládáján sovány ábrázattal,
     Tisztelvén a Mammont örök áldozattal.

 Ajánlott irodalom még elrettentésül: Moliére, A fösvény


Merjünk gazdálkodni erőforrásainkkal ésszerűen, beosztással.
Néhány termék, amely segít, ha akarjuk:
energiatakarékos izzók, zuhanyidő kontrollálását segítő homokórák, a csap hozamát korlátozó szűkítők, stand by kapcsolók, újrahasznosított alapanyagból készült papíráru, írószer, polár pulóverek, banánlevélből készült irodaszerek, kidobásra ítélt tealevél vagy a lemetszett tea ágainak felhasználásával gyártott füzetek, stb.

2012. október 26., péntek

A Golding alma titka



Rájöttem, hogy sok új és nem is annyira új kolléga nem ismeri a Golding név keletkezésének legendáját.:) Ezért feltettem Martos Péter, cégtulajdonos számára a kérdést, eljátszva a tudatlan riporter szerepét:
Kedves Péter, örülök, hogy újra találkoztunk. :) Fülembe jutott, hogy a céged nevének ötlete egy konyhaasztal mellett ülve született meg. Kérlek oszd meg velünk, hogy hogyan találtátok ki anno és milyen szempontok vezéreltek a Golding nevének megalkotásában.
Péter: A cégalapítással kapcsolatos szituációkra mindig szívesen emlékszem vissza, örülök, hogy rákérdeztél. Évával, a volt feleségemmel ültünk a konyhában, és az alapítandó cégünk nevén gondolkodtunk. 
Elvárás volt, hogy a név angolul értelmes, de magyarul is ismert szó legyen, valamint ha lehet, magyarul úgy ejtsük, ahogy írjuk, hogy az angolul nem tudóknak se kelljen betűzgetni, hogy hogy kell leírni. Azt is fontos szempontnak tartottuk, hogy ne legyen túl hosszú a név a könnyű megjegyezhetőség érdekében és praktikus okokból. Az asztalon volt egy Starking alma és akkor elindult a vezérhangya…(nem csak alma volt az asztalon :) a Starking szó ugyan megfelelt a fentieknek, de nagyon beképzeltnek tűnik, ha részeire bontjuk a szót és tudjuk az elemek jelentését.… ebből jött az ötlet, hogy létezik Golden alma is, de az a szó nem volt az igazi, azonban addig csűrtük-csavartuk, míg ki nem ejtettük a Golding  nevet, ami tökéletesen megfelelt a fenti elvárásoknak és a jelentését tekintve is igazi reklámajándék forgalmazó cégnév.  

Az ajándék örömet okoz, bearanyoz. Azóta is ezt tesszük és ebben segítjük partnereinket: Kapcsolatokat SzÉpítünk!
Ne felejtsétek el, hogy év vége az az időszak, amikor felkerül az Í-re a pont és megkoronázhatjátok az éves munkát az üzleti partnerek felé tett gesztusokkal. www.reklámajándék.hu


2012. október 19., péntek

Mit ajándékozzon az ajándékforgalmazó?


A reklámajándék olyan mint a kerék, ha nem lenne, ki kellene találni. Szóval mi, reklámajándék forgalmazók, nagykereskedők - akiknél tele a padlás reklámajándékkal - is ugyanúgy megküzdünk a dilemmával, hogy mivel kedveskedjünk az ügyfeleknek akár év közben, akár karácsony előtt az éves munka lezárása képpen. Jó ötlet-e, ha saját katalógusterméket adunk vagy jobb lenne valami egészen más, kreatív ötlettel meglepni az üzleti partnereket? Sok évig azt a megoldást választottuk, hogy a cég dolgozóihoz személyesen köthető kiadványt készítettünk: szakácskönyvet (Reklámtálak), süteményes könyvet (Hab a tortán), vicceket tartalmazó könyvet (Nevetés ajándékba), kártyajátékok leírását tartalmazó könyvet (Kártyakönyv), stb. és ezekhez a témákhoz illő egyéb ajándékot csatoltunk azoknak az ügyfeleknek, akik kiemelkedő forgalmat bonyolítottak cégünknél. Ezeknek a kiadványoknak az volt az előnyük, hogy valamennyi dolgozó fotóval szerepelt bennük és pár szóval ajánlotta az adott süteményt, kártyajátékot, stb., így az ügyfelek feltétlenül végiglapozták és a cég egésze perszonalizálódott a szemükben. 
Ez az ajándék kétséget kizáróan elérte célját, mert örömet okozott, visszajelzésekre adott módot, azonban volt egy negatívuma: egy ember féléves munkaidejét felemésztette az elkészítése, mert a szövegek, az ajánlások nem kamuk voltak, hanem valóban a dolgozók bevonásával készültek, mert a róluk készült fényképeket profi fotós készítette, mert a témakörhöz kapcsolódó fotókat az erre specializálódott fényképész alkotta, mert a szakmai szövegeket is össze kellett szedni, megírni, ellenőrizni, mert a könyv mellé adott ajándékot is ki kellett találni, legyártatni, csomagolását elkészíttetni, logisztikáját lebonyolítani. A süteményes könyv mellé üveg süteményes tálcák egyedi dobozban, kártyakönyv mellé egyedi kártyapaklik bőr vagy egyedi kivitelezésű karton csomagolásban, stb. 
Erre manapság már nincs kapacitásunk, de annyira fontosnak tartottuk egy reklámajándék szakmához kötődő szakmai kiadvány terjesztését, hogy egy felsőoktatási intézmények számára, tankönyv céllal írt reklámajándékozásról szóló könyvet ezer példányban saját borítóval ellátva ajándékoztunk az ügyfeleknek 2009-ben.(Thurzó Réka-Valkó Emőke: Üzleti célú ajándékozás, Hinora Kiadó).
Hasonló kezdeményezése volt az Ico Kft-nek, amikor fennállásuk 50. évfordulója alkalmából Moldova Györggyel megíratták és megjelentették a Végtelen vonal című regényt, így kívánva tisztelegni a golyóstoll magyar feltalálói előtt. (2012-ben az USA-ban is megjelent Ballpoint címmel.)
A könyvkiadás telitalálatnak tekinthető, ha van egy jó téma, amely nem csak a szűken vett szakmát érdekli, azonban több ezres példányszámban kell kinyomtatni a könyvet az ésszerű darabár elérése érdekében, aminek azonban a kisebb vállalkozások esetében nincs értelme.
Sok kis cég szeretne valami nagyon egyedi ajándékkal előállni, azonban az ajándékozandó ügyfélszámot tekintve arra nincs lehetőségük, hogy egy teljesen egyedi design-nal rukkoljanak elő. Itt lép előtérbe a valódi kreativitás. Egy átlagosnak tekinthető terméket kell olyan csomagolással és emblémázással ellátni, hogy az mégis meglepetést okozzon és használva is legyen. Lehet egy törülközőt is olyan színben, szövéssel, minőségben, hímzéssel gyártani pár száz darab esetén is, ami miatt szívesen fogják használni és lehet egy bögre is kívül- belül, talpán, fülén megnyomva, amitől trendivé válik. A golyóstollakról nem is beszélve. Nem karácsonyra, de egy műanyag toll is a szívéhez tud nőni az embernek, ha 4C környomott, ha soha nem látott formájú a klipsze van, stb.
Mint sok más cég, mi is minden évben azt tervezzük, hogy már nyár folyamán eldöntjük, hogy mit fogunk ajándékozni és azt majd megrendeljük Távol-keletről. Mint ahogyan ezt mások sem teszik meg, mi sem, pedig mennyire szeretnénk az ilyen ügyfeleket, amilyenek mi sem vagyunk.
Mi is szeptember, október folyamán kezdjük el megvizsgálni, hogy miből fogunk főzni, de ekkor még bőven van idő (szállítási is) megalkotni azt a bizonyos nagy durranást.
Kellemes ötletpuffogtatást kívánok!  
Állunk elébe...

2012. október 12., péntek

Dráma a műhelyben




Minden összejött! A gyönyörű napsütéses délutánon ügyfelünk leadta rendelését, de kínosan rövid határidő megjelölésével. Mindent megtettünk. A külföldi raktárból rövid határidővel behoztuk a galléros pólókat. A látványtervet elfogadták, a hímzők elkészítették a programot és térdelőrajtban várták az árut, hogy azonnal lehímezzék a kért két színes logót.
A sofőr a gázzal és fékkel játszva tartotta féken a lovakat, hogy az elkészülés pillanatában azonnal indulhasson az áruval a megadott címre, a kért határidőre a lemenő nap fényétől kísérve.
És akkor még vetettünk egy gyógypillantást (ISO minőségbiztosítás) a készárura, de valami gyanús volt. Minden lelassult, már nem volt értelme a rohanásnak. Első pillanatban nem volt feltűnő, de felkapcsolódott a villany (kívül-belül) és a látványtervvel történő összevetés után nyilvánvalóvá vált, hogy végzetes hiba történt. Valaki azt mondta: aholkékottsárga, aholsárgaottkék. És ez nem valami gyerekeknek szóló rigmus volt, hanem a valóság.
Egy egész Európán átívelő akarat lehelte ki a lelkét kezünk között, csupán egyetlen másodpercnyi rossz döntés eredményeképpen: a lányok a műhelyben felcserélték a logó két színének fonalát.  
Lassan magunkhoz tértünk és megtaláltuk ami elgurult. Feladatok meghatározása: ügyfél azonnali értesítése, helyettesítő termék keresése hazai forgalmazónál mindenáron, rendelés leadása, áruért futár szalasztása, újrahímzés, futás.
Micsoda szerencse, hogy mégsem kellett aznapra az áru, elég volt két nap múlva is és hogy összesen 30 darab pólóról volt szó, tehát az egész ügyleten csak annyit buktunk, mint amennyit tíz másikon keresünk.
Kívánom, hogy mindenki hasonló sikerrel járjon az ehhez hasonló szituációk megoldásában, bár most jut eszembe, hogy ilyen senki mással nem történik, csak velünk.
Kellemes pihenést kívánok!

Bármilyen egyezés vagy hasonlóság létező személlyel vagy szituációval, kizárólag az Ön képzeletének szüleménye.