2012. november 23., péntek

A reklámajándék pendrive


A pendrive egy apró USB portba épített flash memória, egy nyomtatott áramkör. Tárolási kapacitása 8 MB-tól 256 GB-ig terjed. Némelyik képes 10 évig megőrizni az adatokat és egymillió írás-törlési ciklust is kibír. Jellemző adatátviteli sebessége USB 2.0 feltételek megléte esetén 60 MB/s, USB 1.0 szabványnál kb. 1,5 MB/s. A csatlakozója a személyi számítógépeken elterjedt „A típusú” USB csatlakozó. A pendrive első kifejlesztésének eredete vitatott. Egy Trek nevű cég kezdte először forgalmazni a 2000 elején, de ők egy szélesebb adattároló családot írnak le szabadalmukban.
Az izralei M-Systems cég 1999. októberében regisztrált egy honlapot, mellyel a pendrive megoldásukat  reklámozták, ezzel 2001-ben IDEA díjat nyertek. Az IBM is ezt a pendrive-ot kezdte forgalmazni 2000-től. A pendrive tokozása a felhasználói igényektől függően változatos: van por‑ és cseppálló, kiemelten ütésálló, folyadék dekorációs, tollal vagy diktafonnal egybeépített változata és illatozós kivitelezése is.
Ami kevésbe megoldott a pendrive-ok esetében az az, hogy nem tudjuk mi van rajta és ezt csak akkor derül ki, ha csatlakoztatjuk, mert ami az előnye, az a hátránya is: kis mérete miatt felületére többnyire nem tudunk írni, illetve nehezen megtalálható a női táskák mélyén és könnyen elhagyható. A rámentett tartalom kikövetkeztetésében segítséget jelent, hogy elképesztő a pendrive-ok formai diverzitása. Míg állatfajok pusztulnak ki percenként a Földön, ugyanebben a ritmusban lépnek a helyükre újabb és újabb pendrive formák. :) A puha PVC egyedi formák gyártási technológiája elterjedésének köszönhetően akár 100 darabtól tökéletesen saját igényre szabott formát gyártathatunk. 
A méretgazdaságosság miatt a legelterjedtebb modellek egyben a legolcsóbbak is. Egyelőre a 2GB-os és 4GB-os kapacitású chippel ellátott pendrive-ok nálunk a legkeresettebbek. Az elmúlt évek során az igények az egyre nagyobb tárolási kapacitás felé mutattak, ami lehet, hogy folytatódni fog és a 8Gb, 16Gb egy re népszerűbb lesz, de elképzelhető, hogy épp a fájlok  könnyebb megtalálhatósága miatt és biztonsági okokból kifolyólag nem fog növekedni az igény a még nagyobb kapacitású pendrive-okra.

A legkeresettebb modellt valószínűleg nem a nyugati ember design igényei alakították ki, hanem a kínai gyártók jól felfogott - esetleg piackutatással megtámogatott - érdeke miatt terjedt el. A Twister pendrive néven emlegetett műanyag-fém házas pendrive mind gravírozásra, mind tamponnyomással történő emblémázásra egyaránt alkalmas. A fémrész és a műanyag rész színe is szinte tetszés szerint variálható. Ezt a modellt a legtöbb reklámajándék-forgalmazó tartja raktárkészleten pár színben, így mi is. A gyors gyártási (összeszerelési) idő és a légi szállítás gyorsasága miatt max. 7-8 munkanappal a rendelést követően kezünkben tarthatjuk és indulhat az emblémázás.







  

2012. november 22., csütörtök

Nyereménykosár játék


Most már valóban nem lehet megfeledkezni arról, hogy vészesen közeledik a karácsony  és erre nem csak magánemberként, hanem munkahelyünk beszerzőjeként, ügyvezetője, marketingese, PR szakembereként is gondolnunk kell.

Kicsit már be vagyunk szorulva az idővel, de még mindig nem késő előre látni és elkerülni a kellemetlen pillanatokat, amikor üzleti partnerünk meglep bennünket egy kedvességgel, mi pedig udvariasan megköszönjük…
A reklámajándék azonban nemcsak reklámajándék. Azok a termékek, amelyeket promóciós céllal, emblémázottan kapunk, legtöbb esetben a hétköznapi életben is jól használhatóak és a szupermarketek polcain is jelen vannak, mert szükségünk van rájuk. Honlapunkon több száz új év végi ajándék, közöttük karácsonyi dekorációval ellátok konyhai cucc, lakberendezési termék, valamint rengeteg újrahasznosított anyagból készült vagy energiatakarékosságot segítő ajándék vásárolható meg.

Ha még hátra van az ajándékvásárlás, vegyél részt  Nyereménykosár játékunkban, ahol esélyed van a nettó 25 000 Ft értékben telepakolt bevásárló kosarad tartalmát INGYEN megkapni.
Mit kell ehhez tenned?
  • Lájkolj minket a Facebook-on!
  • Webáruházunkban rakj kosárba legalább 3 ajándékot, max. nettó 25 000 Ft értékben, és NEVEZZ BE!
  • Mozgósítsd barátaid/ismerőseid, hogy növeljék a nyerési esélyeid!
A játékról bővebben itt olvashatsz. 
Hajráááá!
December 10-ig még van idő gyűjtögetni a virtuális tombolákat !

2012. november 10., szombat

Egyedi gyártás, kontra kreatív emblémázás



A Trade Magazin Klub szervezett egy összejövetelt a reklámajándék piacon jelenleg tapasztalható trendekről, ahová 4 szakembert hívtak meg, akik 10-10 perces előadást tartottunk az alábbi témákhoz kapcsolódóan, majd a 70 meghívott kerekasztal-beszélgetést folytathatott.
A rendezvényre a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán, 2012. november 8-án került sor, címe: Ajándékozási trendek.
Az alábbi szempontok szerint készülhettünk fel. Talán a felvetett témák jelzik, hogy mi foglalkoztatja a cégek beszerzőit.
-          Amikor reklámajándék katalógusokat lapozgatva kellene kitalálni, hogy mit kapjanak a vevők a következő promócióban? Vajon van-e olyan ajándék, ami belefér a szűkös büdzsébe, de még a vásárló is örül neki?
-          vagy amikor az ügynökség unalmas vagy éppen túl drága ötletekkel áll elő?
-          vagy amikor már semmi érdekeset nem tudunk kitalálni, mert a jó és megfizethető ötleteket már mind felhasználták mások?
-          A karácsonyi ajándék ötlet a partnereknek? Mindig könnyű kitalálni?
Az összejövetelen  mi, reklámajándék forgalmazók próbáltuk tudatosítani a jelenlévőkben, hogy az itthoni szűkös piac számára az egész világon a legötletesebb és legkedvezőbb forrásokat felkutatva próbálunk valami újat kitalálni, azonban az egyre csökkenő rendelésértékek miatt a hazai reklámajándék rendelőknek  egyre kevesebb lehetőségük van igazán egyedi terméket gyártatni, hiszen alacsony mennyiség esetén az egyedi gyártás nem méretgazdaságos, sőt a gyártók el sem vállalják.
A mi javaslatunk az, hogy az egyedi  termékek helyett az emblémázás egyedi megoldására kellene kreatív megoldásokat kivitelezni. Ezek a megoldások rendelkezésre állnak, csak nyitottnak, kicsit bátornak kell lenni az elfogadásukban.
A megrendelők és a grafikusok kreativitásán nagyon sok múlik. El lehetne szakadni a megszokott megoldásoktól és a termékekre olyan látványtervet alkotni, ami eltér a megszokottól. Pl. egy egyszerű kerámia bögre dekorálása egy színnel történhet a bögre teljes palástján körbe, így sokkal látványosabb, mint az egyik oldalon történő emblémázás.  A tükörarany nyomat magas fénye nem olcsó a bögrére dekorálva, azonban exkluzív ajándékot adhatunk.
Nézzük azt az ezüst vagy arany felületkezelésű bögrét, amely a rányomott négy szín kolor grafikának metálos fényt kölcsönöz. Alap katalógustermék a fém névjegytartó, amely teljes felületén műgyantás matricával borítva egy mutatós grafikával kiemeli a terméket a szóróajándékok kategóriájából. A törülközők bordűrjére nyomott színes nyomat olcsóbb és ugyanolyan mutatós, mint a hímzés és mosás után sem ráncolja az anyagot és nem kell kifizetni a hímzés drága programköltségét.
Léteznek egyéb új technikák, eljárások, festékek, melyeket nehéz megmutatnunk fotón, ezeket a bemutatótermünkben lehet megtekinteni, illetve a közös munka során tudjuk javasolni. 
A golyóstoll örök kedvenc, de nem ha nem simul bele az átlagba egy egyedi klipsznek köszönhetően, akkor biztosan hosszabb ideig lesz cégünk hírnöke, mint  egy átlagos egy színes tamponnyomással logózott műanyag toll.
A lényeg a közös munka során a nyílt kommunikáció. Ha tudjuk, mi a célja, ha irányt mutat számunkra (brief) , akkor tudunk újító eljárásokat javasolni Önnek.