2012. december 27., csütörtök

Golding üdvözlet 2013

 Kedves Ügyfeleink, Követőink, Kollégák, Barátok!

Nagyon hálásak vagyunk, hogy együttműködhettünk veletek a 2012-es évben is és köszönjük, hogy megtiszteltetek bennünket bizalmatokkal.
Reméljük, hogy e bizalmat 2013-ban is meg tudjuk erősíteni és méltóak tudunk lenni a kitűzött célunkhoz, mely a partnereink felé is igaz: Kapcsolatokat SzÉpítünk!






Sikerekben gazdag 2013-as évet kívánunk!

2012. december 12., szerda

12.12.12, szerda. Még nem a világ vége

12-12-12, szerda.
Egy-kettőre vége az évnek, ha nem is a világnak, mint ahogyan jósolják a jó maják.
Mi jut erről eszembe, ami kapcsolatba hozható a reklámajándékozással?
Alapesetben a túlélőkészletek, vészkalapács, BBQ szettek, 12 funkciós bicskák (ha már 12-12), stopperek (visszaszámláláshoz), napelemes töltők (mert a nap is megmarad, nem kétséges), elsősegély készletek az apróbb karcolások esztétikai reparálásához.

Erre mindre szükség lesz , mert abban mind biztosak vagyunk, hogy ha el is jő (mint a kiskarácsony), de azért mi túl fogjuk élni, ha némi amortizációval is.
Várok ötleteket, hogy mi legyen világvége esetén a túlélő csomagban.

A reklámajándék csomagolása


A reklámajándékok csomagolása terén még van hová fejlődnünk.
Minden évben szembesülök ezzel a ténnyel, amikor az IGC Global Promotions éves összejövetelén a világ 52 országának reklámajándék forgalmazó cége (hazai képviselője a Golding Reklámajándék Kft.) bemutatja az elmúlt év legsikeresebb projectjeit.
Nálunk a reklámajándék csomagolása az esetek nagy részében még mellékes szempont, mert a lényeg a termék funkciója, kivitelezése, de legelsősorban az ára.
A szóróajándékok, irodaszernek minősülő termékek vagy promóciós ruházat esetében elfogadható, ha pl. egy átlagos műanyag golyóstoll csak celofán zacskóban van vagy egy mappát neutrális papírdobozban kap meg a konferencia résztvevője.


Sok esetben egy filléres szóróajándék csomagolása többe kerül, mint maga a termék, de a csomagolás nélkül a termék értéktelennek tűnik. Szép példa erre a képen látható cipőfűző egy divatos tornacipő papírból nyomott, logózott képére fűzve.




 
Tökéletes példa arra, amikor a csomagolás egyetlen egységet alkot az ajándékkal a piros gyertya, melynek doboza kapcsolatban áll az ajándékozó cég aktuális projectjével. Ezt a dobozt biztosan nem fogják kidobni. 


Egy kanadai TV csatorna akarta a nézők hűségét jutalmazni, de nem akart sokat költeni. Kanadai barátunk erre kínált megoltást úgy, hogy a csatornáról is rengeteg információt hordozó csomagot állított össze. Az ajándék maga egy akril képkeret, mely nem sokkal kerülhetett többe 1-2 USD-nél, azonban a hozzá alkotott díszdoboz a képkeretbe rakott cserélhető lapokból álló naptár és reklámanyag kiemelik az ajándékot a tömegtermék kategóriából.

 
Igazi kreatív megoldást nyújtott az ötletes csomagolásra a Tonic Reklámügynökség, amikor arculatot, nevet és székhelyet váltott. Az új időszámítás kezdetét egy ajándékkal tették emlékezetessé fontos partnereik számára. Egyedi gyártású folyadékos egerüknek gyártottak jó nagy lyukakkal design-olt sajtdobozt, bele stílusos kísérőlevelet helyeztek.



Lassan belecsúsztunk az értékesebb üzleti ajándékok témakörébe, amikor az ajándék átadása már gesztusértékű és amikor a partnerek közötti kapcsolatépítés is cél. Ha az ajándék már valódi ajándék, azaz két valós személy között játszódik le az ajándékozás aktusa, nem pedig egy személytelen cég és egy személytelen vásárló között, akkor már nem csak a belbecs, hanem a külcsíny is számít.
A külcsín, azaz a csomagolás, amit először meglát az ajándékot kapó, ami alapján az első benyomását kialakítja, amiről először elkezd csevegni az ajándékozóval.
Ha az ajándék csomagolása nem említésre méltó, akkor elveszítettünk egy kommunikációs lehetőséget. Nem csak az ügyfelünkkel kapcsolatban hagytuk ki ezt a ziccert, hanem nem adtunk neki sem lehetőséget, hogy megemlítse cégnevünket, brandünket kollégáinak, barátainak.
Ha elfogadjuk, hogy a csomagolás funkciója nem csupán a termék állagmegóvása, azonban most csak egyszerű csomagolású terméket sikerült beszereznünk, akkor a kötelező minimum, hogy a terméket egy papírtáskában adjuk át. Ennek az anyaga, formája, felületkezelése, papírvastagsága, fülének megválasztása mind-mind meghatározza azt, hogy újrahasznosítja-e, azaz elteszi-e és továbbhasználja-e a kapó vagy a kukában landol.
Ha több terméket szeretnénk egy csomagként átadni, akkor léteznek díszdobozban összecsomagolt szettek: toll, névjegytartó, kulcstartó, pénztárca, mappa, notesz stb. különböző variációban vagy termosz és fém bögre, bicska, esetleg számítástechnikával kapcsolatos eszközök. Az előre csomagolt készletek esetében a csomagolás megfelelő minőségű szokott lenni, azonban ha saját válogatást szeretnénk egybecsomagolni, akkor egy egész feladat halmot veszünk a vállunkra. Rögtön felvetődik a doboz mérete, a termékek sérülésmentes, fix elhelyezésének kérdése, majd a kialakult doboz stancformájára design terveztetése egy grafikussal. Miután megkaptuk a dobozt, akkor bele kell helyezni a termékeket. Ezt persze kiszervezhetjük külsős cégnek, ebben az esetben el kell vitetnünk a termékeket és a dobozokat, majd vissza a kész csomagokat. Van munka és rizikó bőven.

 



Jól tesszük tehát ha olyan üzleti, promóciós, reklámajándékot vásárolunk, amelynek csomagolása sem hagy kívánnivalót maga után. Erre kiváló példaként a XD Design termékek szolgálnak.  


Az XD Design ifjú tervezői: 
Dobozuk sugallja a bennük rejlő minőséget, amely nem okoz csalódást. 
A fiatalos, könnyed grafikák a trendi elvárásoknak is megfelelnek. 
A csomagolás nem csökkenti, hanem emeli a reklámajándék értékét. 


Keressék XD Design termékeinket honlapunkon Prémium katalógusunkban. 
2013. januárjától az XD design már a márkaszűrőben külön is lekérdezhető.

2012. december 5., szerda

Slazenger sporttáska nyerhető




Ha lájkolsz minket a Facebook-on, akkor a január 3-i sorsoláson esélyed van a Slazenger sporttáska megnyerésére.
A karácsonyi beigli , töltött káposzta, kocsonya, nagymama mézes hatlaposa nem fog az idén sem nyomtalanul elmúlni.
Amikor január 1-én a mérlegre állunk és elsötétül előttünk a világ, akkor előkeressük az edzőfelszerelést és jó, ha összeállítjuk az edzéstervet.

 


A táska anyaga 600D poliészter. Fülhallgató számára kivezető nyílással, állítható vállpánttal, beléptetőkártya vagy egyéb kártya számára átlátszó ablakzsebbel. A sorsolás nyerteseit a Facebook-on tesszük közzé 2013. január 3-án.
Természetesen cégünk dolgozói és az ő közeli hozzátartozóik nem vesznek részt a sorsolásban.

2012. december 4., kedd

Jogdíj a pendrive-ra


Az alábbi szöveg az Artisjus honlapján is megtalálható. Kicsontoztam és csak a pendrive-ra is vonatkozó részeket hagytam benne. Pirossal a saját kiegészítések.

Ki köteles a bejelentésre?  (kinek kell a jogdíjat megfizetni)
Az üres kép- vagy hanghordozót gyártó, importáló, más uniós tagállamból behozó vagy azt belföldön először forgalomba hozó személy.

A bejelentés határideje: (a hologramos matricák rendelésének ideje)
A vámkezelés befejezésétől, vámfizetési kötelezettség hiányában pedig a forgalomba hozataltól, vagy - ha ez a korábbi - a forgalomba hozatali céllal történő raktáron tartás megkezdésétől számított 8 napon belül. A tájékoztatási kötelezettség elmulasztása esetén az egyébként számítandó jogdíjjal azonos költségátalány terheli a mulasztót.
 
A kereskedő felelőssége
A meg nem fizetett jogdíjért felel az üres kép-, illetve hanghordozó összes belföldi forgalmazója, így például az a nagykereskedő vagy kiskereskedő is, aki olyan hordozót forgalmaz, amelyre a jogdíjat nem fizették meg. Ebből a szakaszból és a következőből az következik, hogy igaz, hogy valóban az első forgalomba hozónak kell megfizetni a jogdíjat, azonban, ha a kiskereskedő azt tapasztalja, hogy ez nem történt meg, mert nincs rajta a hologramos matrica a terméken, akkor az ő kötelessége a jogdíjat befizetni.

A kereskedők tehát akkor nem kötelesek a jogdíj megfizetésére, ha csak olyan hordozókat vesznek át beszállítóiktól, amelyre a jogdíjfizetés megfelelően megtörtént. A jogdíj megfizetését az
(--- felsorolják a különböző adathordozókat)
- audio, illetve audiovizuális tartalom tárolására alkalmas, mozgó alkatrésszel rendelkező, merevlemezes külső háttértárolók (pl.: pendrive, USB Flash Drive)

esetében a megfelelően felragasztott, "ARTISJUS" védjegyet tartalmazó hologramos matrica megfelelően igazolja.


A promóciós célú felhasználás előzetes értelmezésünk szerint talán nem számít forgalomba hozatalnak (hiszen nem történik továbbértékesítés), ezzel szemben az alábbi állásfoglalást kaptuk:
„Amennyiben egy magyarországi székhelyű cég, külföldről importál jogdíjköteles adathordozót, amelyet promóciós céllal tovább ajándékoz, szintén jogdíjköteles.
A promóciós célú behozatal nem mentesíti az importőrt a jogdíjfizetés alól.”

Ebből az következik, hogy nem számít az, hogy promóciós céllal szerzi be egy végfelhasználónak számító cég a pendrive-ot egy külföldi számlát kiállító társaságtól, akkor annak jogdíját ő köteles megfizetni, mivel ő számít az első forgalomba hozónak.

Mi levesszük az Ön válláról a jogdíj megfizetésének terhes kötelezettségét. A Golding Reklámajándék valamennyi pendrive-ot a jogdíjfizetési kötelezettség teljesítésével bocsátja a továbbértékesítők és promóciós célú végfelhasználók rendelkezésére.
Ha Ön mégis úgy döntene, hogy pendrive-ot importál, akkor ennek a következő a menete:

Idézet az Artisjus honlapjáról. Pirossal a saját kiegészítések.
A bejelentéseket fogadó és a jogdíjak befizetésével kapcsolatos adminisztrációt az Artisjus Hangfelvétel-engedélyezési Osztályának munkatársai
Puskás Brigitta ( bpuskas@artisjus.com)  tel.: (1) 488-2620) és
Tuliné Csévi Piroska (pcsevi@artisjus.com) tel: (1) 488- 2733) végzik.
Fax: 212-1542
A beérkezett elszámolásokat a beérkezés sorrendjében dolgozzuk fel. Tekintettel arra, hogy az elszámolásban közölt adatok alapján számítjuk ki a fizetendő jogdíjat, csak pontosan és olvashatóan kitöltött, aláírt és lebélyegzett elszámolásokkal áll módunkban foglalkozni.
- Az elszámolásokat faxon vagy e-mailben tudjuk fogadni.
- Az elszámoláshoz minden esetben csatolni kell a beszerzést igazoló számla másolatát.
- Az elszámoláshoz – első elszámolás esetén – 3 hónapnál nem régebbi cégkivonatot és aláírási címpéldányt kérünk csatolni.
- Az elszámolás ellenőrzését követően az aktuális Jogdíjközlemény alapján a fizetendő összegről jogdíjfizetési értesítőt küldünk. (előre át kell utalni és az utalást igazoló kivonatot átküldeni az Artisjusnak)
- A jogdíj befizetésének hitelt érdemlő igazolását követően telefonos időpont-egyeztetés szükséges a hologramos címkék átvételéhez. Az egyeztetett időpontban a címkék Irodánkban személyesen, vagy meghatalmazott útján, cégbélyegzővel vehetők át. (Nem küldhetünk mást, csak az előre meghatalmazott alkalmazottunkat, ami szervezési nehézségeket okozhat. Az átvétel általában 9-15 óra között történhet, pénteken 13 óráig.)
- A jogdíj beérkezését követően a befizetést igazoló számlát postai úton küldjük meg.