2013. március 29., péntek

Reklámajándék - a birtokolható reklám

A reklámajándékok 75 %-át legalább 6 hónapig birtokolják az emberek.
A fogyasztók 73%-ának vételi döntése befolyásolható reklámajándékkal.
A válaszadók 94%-a azt nyilatkozta, hogy jelenleg is rendelkezik egy vagy több reklámajándékkal. A termékek 3/4  részét több, mint fél évig birtokolják. Szinte valamennyi nyilatkozó állította, hogy naponta legalább egyszer vesz kézbe/használ reklámajándékot.
A válaszadók 57%-a emlékezett a reklámcikken látott logóra.
A számok magukért beszélnek. Bizonyítják, hogy a reklámajándék a reklámkampányok kötelező komponense. Emeli a márka ismertségét, a márkahűséget és kedveltebbé teszi a céget. 
Forrásként az EPPA (Europen Promotional Products Association) reklámajándék szervezet által közölt adatok szolgáltak.

2013. március 22., péntek

A víz világnapja

Mi közünk a vízhez? Szervezetünk nagy részét víz képezi. A Föld felületének 71%-át víz borítja, ennek kb. 2,5%-a édesvíz, ennek is döntő része sarki és hegyvidéki jég és hó formájában halmozódott fel, a többi sós víz. Az emberiség rendelkezésére csupán az édesvízkészlet 1%-a, a teljes földi vízkészlet 0,03 %-a áll! A takarékoskodásnak több módja lehetséges, azonban rajtunk átlagembereken annyi múlik, hogy mennyit pazarlunk el a háztartásban.
Az emberi szervezet számára ajánlott napi legalább 1,5-2 liter folyadék elfogyasztása. Ha nem akarjuk környezetünket a PET palackokkal szennyezni, akkor igyunk csapvizet vagy ha nem hisszük el, hogy Magyarországon iható a csapvíz, akkor alkalmazzunk víztisztító berendezést. Megnyugtató, de drága megoldás. A vizet tetszetős vizespalackokban, kulacsokban vihetjük magunkkal, tehetjük hűtőbe. Használhatunk a vízfogyasztásunkat mérsékelő eszközöket. Ilyenek: vízszűkítők, a homokóra a vízfogyasztás időtartamának szabályozására. Ha már megvásároljuk az ásványvizet, akkor legalább vásároljunk újrahasznosított PET palackból gyártott termékeket is. Létezik RPET anyagból készült irattáska, laptop hátizsák, laptoptáska, táska, RPET vászonból gyártott esernyő, polár pulóver is.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
A víz szó finnugor eredetű, a finn vesi, az észt vesi, a cseremisz wet, és a vogul vet is erről tanúskodik. Egyesek szerint összefügg az indoeurópai nyelvek ’víz’ szavával is, így a gót wato, az ősszláv voda, a latin Unda, a német Wasser, az angol water is szegről-végről rokonságban állhat magyar szavunkkal.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kedves Víz! Köszönjük, hogy vagy!

Csípős pendrive árak

Pendrive - piaci helyzetkép.
Az utóbbi két hétben a pendrive-ok ára drasztikusan emelkedett. A kínai gyártók 20-25 %-al növelték eladási áraikat. A hazai piacot a ráadásul a forint 3-4 %-os gyengülése is tovább terheli. Eddig is köztudomású tény volt, hogy a chip-ek ára hetente változhat, mivel a kereskedelme a makrogazdasági szabályoknak megfelelően működik. Amikor növekszik a kereslet vagy hiány mutatkozik a piacon, az ár emelkedik. Mi történt az utóbbi két hétben? Mi okozta az árrobbanást?
A legnagyobb chip-gyártó, a Samsung (40 %-os piaci részesedéssel) átállította gyártási kapacitását az okostelefonokba való, nagyobb kapacitású chip-pek (8GB fölött) gyártására, mivel a piacra került új Samsung Galaxy S IV meleg fogadtatásban részesült, de már előzőleg is verték a Samsung eladási még az Apple iPhone-t is. Más chip-gyártók - Toshiba, Micron, Hynix, Intel- is a nagyobb kapacitású chip-ekre koncentrálnak, így még az is előfordulhat, hogy megéri inkább 4-8GB-os adattárolót rendelni, mert a 2GB-os ára annyira megemelkedik, hogy nincs értelme azt választani.
Várható, hogy egy-két hónapon belül stabilizálódik a helyzet, de addig csak ceruzával írjuk fel az árakat és legyen kéznél a radír. :) Az egyedi gyártású pendrive-ok árát mielőtt megrendelésre kerülnek, ismételt ajánlattal megerősítjük vagy felülírjuk.


2013. március 5., kedd

Az IGC story 1.

Nem kétséges, hogy az integrált beszerzésnek, a gazdasági együttműködésnek vagy csupán az információk megosztásának - egymásnak nem konkurenciát jelentő piacokon - napjainkban egyre nagyobb a jelentősége és versenyelőny növelő tényező. Tudták ezt Európa boldogabbik felén szocializálódott barátaink már1956-ban is, amikor mi még egészen mással voltunk elfoglalva. Az IGC Global Promotions szervezetet ekkor hozta létre pár lelkes fiatal, akik a reklámajándék piacon látták biztosítva boldogulásukat. Nálunk ekkor kezdődött a Munkás-Paraszt Hatalomért érdemrend osztogatása. Az internet ekkor még nem támogatta a kapcsolattartást, de volt fax, telefon és a fiatalok évente többször összejöttek, például Budapesten is felejthetetlen napokat töltöttek 1972-ben.  ...............................................................................................................................

Ebben az évben járt nálunk Elizabeth Taylor és Richard Burton is, akiket a vendéglátósok azóta is emlegetnek, mert az Intercontinentálban 4 millió (akkori) kemény forintért szórakoztak Liz 40. születésnapja alkalmából. 
Ha már ajándékozásról beszélünk, nem tudom kihagyni hogy megemlítsem, hogy a színésznő ekkor kapta meg bőkezű - bár nálunk is csapodárkodó - férjétől a Taj Mahal névre hallgató (?:) gyémántcsodát.
.................................................................................................................................
A mi generációnk ekkor még iskolába sem járt és most az IGC doyen-jeitől tanulhatunk. Kedves, kulturált, jó karban lévő idős urak, akik nem mellékesen hozzánk képest elképesztően nagy tapasztalattal rendelkeznek a reklámajándék értékesítésben, beszerzésben. A baráti társaság egyre bővült, a Golding Reklámajándék Kft-t 2004-ben alapos audit és többszöri céglátogatás eredményeképpen látták méltónak a tagságra.
A baráti társaság lassan kinőtte magát és céggé alakult. Az IGC story folytatódik....