2013. április 25., csütörtök

Golding Street View és belbecs


Adatvédelmi okok miatt mintegy 4 évet kellett várni a Google Street View szolgáltatására Magyarországon.
Most már ellátogathat hozzánk virtuálisan is, ami persze nem pótolja kollégáink mosolyát, a helyben fogyasztható kávét és a kézbe vehető mintákat.

http://golding.hu/fooldal.php?p=sites/golding2/ugyfelszolgalat.php



Ha az épületben is szét szeretne nézni, akkor a Golding-TV kísérleti adásában itt kukucskálhat:
https://www.youtube.com/watch?v=ean1ffBFCQk  








 

2013. április 18., csütörtök

A Föld Napja kapcsán

Amikor Charles Chaplin a földgömbbel játszadozott a Diktátorban (1940) még meg sem született Denis Hayes egyetemi hallgató, aki 1970. április 22-én mozgalmat indított a Föld védelmében. Persze Chaplin nem okozott kárt a Földön, csak használt, földgömbje pedig szimbólum. Azonban az amerikai egyetemista egyik jelmondatát: "Ki mondta, hogy nem tudod megváltoztatni a világot?" ő aktívan megélte és akár csatlakozhatott is a mozgalomhoz 1977-ben bekövetkezett haláláig.
A Föld Napja alkalmat ad, hogy átgondoljuk, mit tehetünk mi magunk annak érdekében, hogy ne pazaroljuk értelmetlenül az erőforrásokat. Az otthoni hulladékgyűjtéshez ajánljuk a jó tartással rendelkező, így konyhai ülőkék alatt önmagában is megálló szelektív hulladékgyűjtő táskaszetteket. Választhat 2-3-4 táskából álló szettet. Ha a lakás mérete miatt otthon csak kétféle zacskóban gyűjti a hulladékot, a hulladékgyűjtő szigeteknél (Budapesten 1000 sziget van) már mindent a megfelelő helyre dobhat. A PET palackokra az a legjobb megoldás, ha nem vásároljuk meg őket. Magyarországon a csapvíz iható, az esetleg zavaró klór íz egyszerű tisztító berendezésekkel is kiszűrhető.
Takarékoskodhatunk a folyóvízzel is. Kontrollálhatjuk a vízfogyasztásunk időtartamát homokóra segítségével vagy a korlátozhatjuk a vízhozamot a csapra szerelhető szűkítőkkel. Az áramfogyasztás mérséklése érdekében használhatunk időzítőt, energiatakarékos izzót, hűtőszekrény-hőmérőt. Ha kevesebb benzint szeretnénk elfüstölni, járjunk kerékpárral. Figyeljünk oda, hogy járművünk ne csak guruljon, hanem fel legyen szerelve a KRESZ-ben előírt eszközökkel is. 
Kötelező tartozékok a kerékpárra:     fehér színű első lámpa, borostyánsárga színű küllőprizma legalább az első keréken, csengő, két, egymástól független fék, vörös színű hátsó lámpa, vörös színű hátsó fényvisszaverő. Lakott területen kívül  fényvisszaverő mellény.                                                      Ami még hasznos lehet: bicikliülés-huzat, elsősegély-készlet, különböző fényvisszaverők,  villogók, fényvisszaverő hátizsákvédő, kulacs, biciklis szerszámkészlet, alkoholszonda, guminyomás-mérő, stb.  További érdekességek webáruházunkban: www.reklámajándék.hu




2013. április 10., szerda

Az ajándék motivátor




Cégvezetők, marketingesek, PR-osok figyelmébe!

Sok vezető nem tartja eléggé hatékonynak a munkahelyi ajándékozásra fordított befektetést. A munkavállalók is szívesebben látnák az ajándék értékét prémiumként, bónuszként kifizetve. Azonban a cégek vezetőinek, marketingeseinek, PR szakembereinek tisztában kell lenniük az ajándék valós motiváló szerepével.

Nobel Laureate George Akerlof (a viselkedési közgazdaságtan úttörője) kutatása bizonyítja, hogy a munkáltató ajándékozási gesztusa a dolgozók részéről nagyobb erőfeszítést, mélyebb lojalitást váltott ki akkor is, ha csak egy hasznos bicska vagy egy szép képkeret volt az ajándék. Német és svájci kutatók azt találták, hogy az ajándék rövidtávon sokkal inkább motiváló, mint a váratlan készpénzes bónusz.
A kutatást egy német egyetem könyvtárában végezték katalogizálási munkára jelentkezett egyetemisták körében. A munkára jelentkezett fiatalok egy részének a meghirdetett fizetségen fölül 20% bónuszt ígértek, másik felüknek pedig egy szépen csomagolt vizes palackot, melynek értéke megegyezett a 20% bónusszal Az árcédulát a terméken hagyták, hogy elkerüljék az értékének a túlbecsülését. A harmadik csoport az előre meghirdetett alap órabérért dolgozott. Az eredmény azt mutatta, hogy a pénzbeli juttatásban részesülők teljesítménye nem változott, míg az ajándékot kapók teljesítménye 25% jobbnak bizonyult. A teljesítménynövekedés nem annak volt köszönhető, hogy különösebben tetszett volna a diákoknak a vizespalack, hiszen egy tesztkísérlet során, amikor fennállt a választás lehetősége a pénz és az ajándék között a résztvevők 80%-a készpénzt választotta, azonban így is azonos mértékben növekedett a teljesítmény. A tény, hogy felajánlottak egy ajándékot, hogy nem egyszerűen zsebbe nyúltak a foglalkoztatók, hanem törődtek a dolgozókkal, máris azonnali jobb eredményhez vezetett. 
A kísérletből levont következtetéseknek természetesen megvannak a korlátai. Nehéz elképzelni, hogy egy magas beosztású bankár keményebben dolgozna egy rózsaszín Cadillec-ért, mint 7-8 számjegyű bónuszért. A pénz motiváló hatása emelkedik, amikor a tétek nőnek és valószínűleg a személyre, társadalmi státuszra lebontott, célzott ajándékok működnek a legjobb motivátorként. Ezek jelzik leginkább azt, hogy valóban számít az ajándékozott személye a munkáltatónak. Az átlagos munkavállalók számára a kedvesség legapróbb gesztusa is azt jelzi, hogy részei egy szervezetnek, hogy törődnek a sorsukkal. Ez képviseli a legnagyobb motiváló erőt és jelenti a jobb teljesítményt.

2013. április 8., hétfő

Reklámajándék. Szeretem, mert...

Kutatások azt találták, hogy kétszer annyian emlékeztek egy márkára (57%), ha azzal reklámajándékon találkoztak, mint ha TV-ben látták volna (28%).
Nem csak a reklámozók számára ideális csatorna a reklámajándék, hanem a fogyasztók preferenciáját is alátámasztja egy másik kutatás. Azt látjuk, hogy az 1000 megkérdezett fogyasztó 57 %-a (véletlen egyezés az előző kutatással) örömmel fogadta, illetve hasznosnak találja a reklámajándékokat. Ezzel szemben áll az istenített TV-reklám, amelyet a fogyasztók 55 %-a zavarónak, irritálónak ítélt. A fogyasztók alig több, mint egyharmada fogadja örömmel vagy tartja hasznosnak a TV-reklámokat. Érthetetlen, hogy a fentiek ellenére mégis nagyságrendekkel meghaladja a cégek TV-reklámokba történő befektetése az egyéb reklámhordozókra fordított költéseit. Lehet, hogy a marketing szakemberek fejében is él a sztereotípia, miszerint ami sokba kerül az többet is ér? Illetve nem mernek lemondani erről az eszközről, mert ha közben a mutatók lefelé irányulnának, akkor felvetődne a kérdés, hogy a marketinges nem jó marketinges, mert nem tud TV-reklámot vásárolni? :) További tényező, ami a reklámajándék mellett szól a tökéletes célozhatóság, a meddőszórás hiánya és a hosszantartó hatás. Folyt.köv.



2013. április 4., csütörtök

Reklámajándék - a szerethető márkákért

A reklámajándékozó célja a hosszan tartó hatás elérése, a köszönet, a hála kifejezése, illetve egy olyan "névjegy" hátrahagyása, amely biztosítja a hosszan tartó bevésődést. Tudjuk, hogy egy ügyfél megtartása hetedannyiba kerül, mint egy új ügyfél megszerzése. A mellékelt ábrán jól látható, hogy különösen a reklámajándékot adó cég mások számára történő ajánlhatóságát érjük el reklámajándékkal. Ez az igazi érték.!!! Egy ügyfél, akit rá tudunk venni, hogy ajánljon bennünket másoknak, azaz ő szerezze számunkra a további ügyfeleket. Megéri tehát emblémázott ajándékkal kedveskedni, beszéljünk akár egy szerény értéket képviselő műanyag tollról, akár egy értékes design termékről. A reklámajándék katalógusokban található termékek nagy része nem kapható kereskedelmi forgalomban, így egy egyszerű ajándék is kuriózumnak számít azok számára, akik nem lapozgatják nap nap után ezeket a kiadványokat. Nem is beszélve arról, hogy a műanyag tollak - melyek elvileg nem képviselnek magas értéket - hány kézen mennek keresztül pályafutásuk során, azaz hány emberhez jut el általuk a nevünk. A mi szempillánkat - akik reklámajándék értékesítéssel foglalkozunk - már csak az igazi extravaganciák - egyedi gyártású reklámajándékok - rebegtetik meg. Pedig érdemes egy kívülállónak - a vevőnek, akit meg szeretnénk nyerni - a kezébe nyomni egy katalógust és figyelni a hatást....