2013. szeptember 30., hétfő

Nemcsak az emlékezetre hat a Ginkgo

Partnerünk az XD Design márka tulajdonosa új projectet indított pár héttel ezelőtt. A kickstarter.com-on gyűjtötték a pénzbeli  ígérvényeket a tervezési folyamaton már túljutott új termékükre, a Ginkgo napelemes töltőre. A környezetbarát, fenntartható energiaforrásból táplálkozó napelemes töltővel iPhone, iPad, Android, stb. készülékek tölthetőek fel kevesebb, mint 2 óra alatt.
A termék készen áll a gyártásra, és pár napja már össze is gyűlt a kellő mennyiségű felajánlás, hogy 2014. első negyedében vásárolhatóvá váljon ez az új energiatakarékos termék.
A részleteket itt lehet megtekinteni:



Az XD Design rengeteg hasonló környezetbarát terméket fejlesztett már, de a tömegtermelésben lévő energiatakarékos cikkek is ugyanazt a célt szolgálják, fenntartható módon szolgáltatnak energiát.
napelemes töltő, napelemes számológép, dinamós lámpa, stand by gombbal ellátott termékek, pedométer, (lépésszámláló), kulacsok a palackos víz vásárlásának visszaszorítására, 100% újrahasznosított anyagból készült esernyő, 100% RPET anyagból készült táskák, a szelektív hulladékgyűjtést elősegítő kukák, biológiailag lebomló anyagból készült kaspók, energiatakarékos szettek.



2013. szeptember 25., szerda

Érzékeny Európa

Az európai fogyasztók közel 43%-ának vásárlási szokásai befolyásolhatóak ajándékokkal, kedvezményekkel, egyéb ösztönzőkkel. Latin-Amerikában ez az arány 68%, míg az Egyesült Államokban csak 31%-a a vásárlásoknak prémium termékek által ösztönzött. Ez a Nielsen 58 ország 29 000 fogyasztójának bevonásával született kutatás eredménye.
A kutatás során felszínre került ellentmondás, hogy az európaiak saját bevallásuk szerint nem árérzékenyek, nem befolyásolhatóak vásárlásaik során ajándékokkal. Ennek oka feltételezhetően az, hogy az európaiak bevásárlólistával érkeznek a szupermarketekbe és igyekeznek megelőzni az impulzusvásárlást, de ez a szándék a jelek szerint nem mindig valósul meg.
A kuponokhoz való hozzáállás eltérő számokat mutat. Az európaiak 29%-a nem használja fel a kuponokat, 52%-uk alkalmanként használja, míg 19%-uk legtöbb vásárlása a kuponok igénybe vételével zajlik.
A tanulság, hogy Európában hatékonyabb pl. mellécsomagolt vagy egyéb módon juttatott ajándékokkal ösztönözni a vásárlást.

2013. szeptember 19., csütörtök

A sütit mi is szeretjük

Ma, illetve holnap a kínaiak ünnepelnek.
Az évek előre haladtával azt figyeltem meg, hogy egyre többször fesztiváloznak ők is. 10-15 évvel ezelőtt csak a holdújév miatt álltak le, de akkor szigorúan 2 hétre, mindenki hazautazott fatornyos falujába.
Mesélték, hogy akkor olyan áldatlan körülmények uralkodnak a közlekedési eszközökön, hogy a részleteket ezen a fórumon el sem mesélhetem...
A holdújév most is a legjelesebb esemény, de a profik már viszik magukkal a kütyüiket és az ügyek intézésében szinte észre sem lehet venni az alacsonyabb készenlétet.
Most a Őszközép / Hold Fesztivál dúl, amit a holdnaptár szerinti 8. hónap 15. napján - amikor a legkerekebb és fényesebb a Hold - ünnepelnek. A régi kínaiak megfigyelték, hogy a Hold mozgása szoros kapcsolatban van az évszakokkal, így a termés betakarításával, tehát természetes, hogy köszönetet kell mondani neki a jólétért.
Ezeken a napokon a holdat szimbolizáló kerek holdsütiket fogyasztanak együtt a családok, hogy hosszú, boldog életük legyen.
Várom az ötleteket, hogy a képen látható hölgy mit tart a kezében. A F14-es bombázó nem ér...

A holdsüti receptje:

Tésztához: víz, liszt, olaj vagy zsír, só.
Töltelék: a vörösbabpép, a feketebabpép, a lótuszmagpép, sózott kacsatojás-sárgája (ami a teliholdat szimbolizálja).
A modern változatok: csokoládés, citromos tea ízű, sajttorta ízű, libamájas, húsos, gyümölcsös, zselés, vagy akár fagylalttal töltött is.
Már az alapanyagok beszerzése is problémásnak tűnik.
Süssünk inkább mást!
A süteménykészítéshez szükséges konyhai eszközök:
edényfogók, konyhai időmérők, kötények, késkészletek, habverő, boroskészlet....


2013. szeptember 4., szerda

Banglades. Igen vagy nem

A Bangladesben tapasztalható gyári munkakörülmények miatti nagy nemzetközi felháborodás ellenére az ázsiai ország júliusban  közzétett adatai szerint készruha exportjuk 26,1%-kal megnőtt.  
Banglades a világ második legnagyobb exportőre Kína mögött. Ruházati piacon exportjuk július végére elérte 2,5 milliárd dollárt .
A nagy nyilvánosságot kapott bangladesi ruhagyári balesetek során több, mint 1200 munkavállaló vesztette életét. Szakértők kétlik, hogy a nagy cégek kivonnák a gyártásaikat Bangladesből, ennek ellenére idén tavasszal például a Disney
a magas kockázat miatt megszüntette a termelést Bangladesben és további 4 országban: Fehéroroszországban, Ecuadorban, Venezuelában és Pakisztánban. A kivonulás idején a Disney gyártásainak kevesebb, mint 1 %-a származott Bangladesből, tehát ez a kivonulás nem jelent jelentős nyomást a bangladesi gyártókra, más nagy márkák pedig nem léptek.  Ez nem meglepő David Bebon, a DBEBZ Ruházat vezérigazgatója számára, akik szövött és kötött inget gyártatnak Bangladesben. Úgy véli, hogy ebben a szigorúan árérzékeny szegmensben az a tény, hogy a gyártás Bangladesben sokkal költséghatékonyabb, mint más országokban, vonzó célponttá teszik ezt a beszerzési forrást.
Miután 2012. novemberében a Tazreen Factory-ban történt tűzeset és az áprilisi Rana Plaza összeomlás112 ember halálát okozta. Bebon arra számít, hogy előbb-utóbb magasabb bérek, biztonságosabb gyárak, és szakszervezet-barát munkakörnyezet fog megvalósulni Bangladesben. Véleménye szerint ez az árak nem túlságosan jelentős emelkedését fogja maga után vonni. 
Banglades elhagyása nem megoldás. A megbízások elmaradása milliónyi ember munkanélküliségéhez vezetne és több évtizeddel visszavetné a nők helyzetét. 
A megoldás nem a megrendelések máshová helyezése, hanem a helyzet javítása.