2014. augusztus 8., péntek

Reklámadó / reklámajándék



Utánanéztünk, hogy az új reklámadó vonatkozik-e a reklámajándékokra, a reklámajándék forgalmazókra.

1.)  A 2014.évi XXII. (Reklámadóról szóló) törvény alapján a reklámajándék nagykereskedések nem minősülnek Közzétevőnek, mert egyrészt a tevékenységük nem szerepel a törvényben felsoroltak között, másrészt a termékeiket nem „teszik közzé”, hanem azokat gyártás után átadják a Megrendelőnek.
2.)     A forgalmazott termékek a törvényben nem szerepelnek (sem emblémázással sem anélkül), így „Megrendelt, Közzétett reklám” jogcímen nem esnek a törvény hatálya alá.
3.)    A fentiek miatt a számlákon a törvény által említett „nyilatkozatot” a Golding Kft. nem tesz, nem is tehet.
4.)    Véleményünk szerint a tőlünk megrendelt termékek és szolgáltatások után csak abban az esetben keletkezik a reklámadó-törvény szerinti adókötelezettség, ha Megrendelőnk  „Saját célú reklám” céljára használja azokat, és ilyen jogcímen éves szinten az összköltsége meghaladja az 500 millió Ft-ot. Ekkor az adó mértéke az 500 millió Ft feletti részre 1%, egészen 5 milliárd saját célú reklámköltség összegig.
5.)    A Nemzetgazdasági Minisztérium vagy a NAV jövőbeni jogértelmezése, illetve a törvény változtatása, pontosítása a jelenlegi jogértelmezésünket befolyásolhatja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése