1.) A
2014.évi XXII. (Reklámadóról szóló) törvény alapján a reklámajándék nagykereskedések nem minősülnek Közzétevőnek, mert egyrészt a tevékenységük nem szerepel a törvényben
felsoroltak között, másrészt a termékeiket nem „teszik közzé”, hanem azokat
gyártás után átadják a Megrendelőnek.
2.) A forgalmazott termékek a törvényben
nem szerepelnek (sem emblémázással sem anélkül), így „Megrendelt, Közzétett
reklám” jogcímen nem esnek a törvény hatálya alá.
3.) A fentiek miatt a számlákon a törvény által említett „nyilatkozatot” a Golding Kft. nem tesz, nem is tehet.
4.) Véleményünk
szerint a tőlünk megrendelt termékek és szolgáltatások után csak abban az
esetben keletkezik a reklámadó-törvény szerinti adókötelezettség, ha
Megrendelőnk „Saját célú reklám” céljára
használja azokat, és ilyen jogcímen éves szinten az összköltsége meghaladja az
500 millió Ft-ot. Ekkor az adó mértéke az 500 millió Ft feletti részre 1%,
egészen 5 milliárd saját célú reklámköltség összegig.
5.) A
Nemzetgazdasági Minisztérium vagy a NAV jövőbeni jogértelmezése, illetve a
törvény változtatása, pontosítása a jelenlegi jogértelmezésünket befolyásolhatja.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése