2014. május 21., szerda

Láthatatlan, úszó gigászok



Alig több mint 50 évvel ezelőtt megszületett a mára már mindenki által ismert konténeres szállítás  koncepciója. 1956 tavaszán tesztelték először a konstrukciót: egy Newarkból Houstonba tartó hajón 58 konténert helyeztek el, melyek tehergépjárművek kaszniról leválasztott rakodóterei voltak, amiket aztán a hajón kialakított csatlakozási pontokhoz lehetett rögzíteni. A biztató tapasztalatok után 1957. október 4-én már egy egész hajót rakodtak meg ezzel a módszerrel. A konténereket a kikötőben daruk segítségével könnyedén pakolhattak át a szárazföldi járművekre. Ezzel megszületett a modern kori áruszállítás, mely olyan sikeresnek bizonyult, hogy 2013-ban több mint 150 millió egységet szállítottak szerte e planétán. A világkereskedelem 90%-a a vizeken zajlik. A konténerszállító hajók szinte észrevétlenül juttatják el a különböző termékeket hozzánk a Föld túlsó oldaláról: összesen több, mint százezer hajó rója fáradhatatlanul a habokat. 
Utoljára két konténernyi, népszerű kerámia és porcelánbögre rendelésünk érkezett konténerben Kínából . Az egyenesfalú modellek mellett a domború és homorú falú bögrék jelentenek változatosságot az átlagos kerámiabögrék piacán.

2014. május 12., hétfő

Ki viseli a reklámkalapot?









                                                                                         
A logózott baseballsapkákat a legfontosabb termékek között tarthatjuk számon a tipikus reklámajándékok között.
A XIX. században az első baseballsapkákat a nap ellen találták ki és szalmából készültek. Mivel a baseballsapkák igen kedvelt reklámhordozóvá váltak, ezért napjainkban már különböző anyagokból és a kivitelezésben kaphatóak.
Az árérzékenyebb projectekhez kapcsolódhatnak a vékonyabb anyagból készült, műanyag csatos fazonok, míg a vastag twill anyagból, fém csattal vagy tépőzárral készült modellek a magasabbra pozicionált termékek, szolgáltatások marketingjét támogathatják hatékonyan. A nyár közeledtével muszáj megemlíteni a az összehajtható baseballsapkát, ami kicsi tasakba gyűrhető, mégsem a rapperek álma, mint ahogyan a gyerekek számára kialakított pink csibés, kutyás, kacsás, kék majom  fazon sem.
Létezik már a simléderjébe beépített lámpával vagy sörnyitóval is (fenti képek), de ezeket a reklámajándék forgalmazók többnyire nem tartják készleten, csak rendelés esetén gyártatják le.
Végezetül néhány adat a baseballsapkák lakossági elfogadottságáról.


2014. május 9., péntek

Fókuszban a bizonyított minőség




Az Európai Unióban szigorú 
biztonsági előírások védik a 
fogyasztók biztonságát. 
A termékeknek különböző 
direktíváknak, szabványoknak 
kell megfelelniük.
Napjainkban már a fogyasztók is tisztában vannak a 
termékek potenciális veszélyeivel, tehát nem lehet a véletlenre bírni, 
hogy a Távol-keletről rendelt termékek valóban megfelelnek-e 
 a velük szemben támasztott elvárásoknak. A megfelelőséget 
tanúsítványokkal kell igazolni, melyet a bevizsgáló, tanúsító 
cégek bocsájtanak ki. A tőlük megrendelt szolgáltatással 
(pl. iparági toleranciaszinteknek megfelelő vegyszerfelhasználás 
laboratóriumi vizsgálata) nyugalmat is vásárolunk. 
De a biztonsági előírásoknak történő megfelelőség időigényes 
és költséges, így az árak enyhe emelkedését okozhatja
és eredményezheti egyes termékek kivételét a kínálatból 
vagy termékfejlesztést.
Mivel a szabályozás folyamatosan változik, állandóan 
követnünk kell a változásokat és frissíteni a már meglévő teszteredményeket.
Minden termék forgalmazása különböző kockázatot hordoz. 
Pl. időjárás-állomás (rádiófrekvenciát zavarhat), ételdoboz 
(lágyítóval szennyezett lehet), ajakbalzsam (fertőző anyagot tartalmazhat), 
játék (könnyen lenyelhető, fulladást okozó részeket tartalmazhat).
Webáruházunkban hamarosan minden terméknél feltüntetjük, 
hogy milyen megfelelőségi tanúsítvánnyal rendelkezik.