2016. május 5., csütörtök

Póló, az ikonikus

Az elmúlt hetekben az Iconspeak pólóért rajong a világ, teljes joggal. Akik kitaláltál, azt írják, világutazóknak szánták. Ez a marketing ötletük támadt egyszerű pólók eladásához. Mindenki szereti magát világutazónak képzelni, de valljuk be, hogy az 1-2 hetes nyaralás egy görög szigeten vagy Horvátországban még nem meríti ki ezt a kategóriát. És mutassanak nekem egy görög szigetlakót, aki a hotel, wifi vagy a toalett szó kiejtéséből nem jön rá, hogy mire van szükségünk. A nyelveket nem beszélő csendes-óceáni szigetlakókat látogatók pedig eléggé kevesen vannak ahhoz, hogy sikerre vigyék ezt a vállalkozást. Egy egyhónapos utazás esetén rögtön 30 db pólóra lenne szükségünk, hogy az út minden percében kéznél legyenek az ikonok. Röviden szólva: ez egy nagyszerű marketing ötlet, de valójában nem a világutazók igényeit elégíti ki, hanem sok pólót lehet vele eladni, mert jópofa ötlet.

Ilyen ötleteket kellene kitalálnia a marketingeseknek és nem csak akkor, amikor a pólók emblémázásáról gondolkodnak.
Hogyan tudnám szeretetté, hordottá, vágyottá, közbeszéd tárgyává tenni azokat az egyszerű termékeket, amelyekhez olcsón hozzá lehet jutni és akár 1 színnel rászitázni VALAMIT.
Valamit, ami a cégünk arculatához, küldetéséhez passzol, de nem simít be bennünket az általános reklámzaj felületbe, ráadásul rámutat, hogy kreatívak vagyunk, odafigyelünk a részletekre és nem csak ötleteink vannak, hanem bátrak is vagyunk megvalósítani azokat, még akkor is, ha esetleg kicsit megosztóak.

Hajrá!
reklámajándék.hu



2015. november 4., szerda

6 tipp hogyan ússzuk meg a reklámajándékozást

1. NE készíttessünk reklámtollat, hanem az ügyfélszolgálatunkon vegyes - lehetőleg a dolgozók otthonról hozott -, törött klipszes tollaival írassuk a kollégákat, ügyfeleket.
2. NE öltöztessük formaruhába a front office-t, raktárat, sofőröket. Koptassák a saját ruhájukat, jelenjenek meg az ügyfelek előtt vegyes színekben, semmiképpen ne tükrözzék cégünk arculatát.
3. NE ajándékozzunk a kiemelt ügyfeleknek prémium ajándékot sem karácsonykor, sem máskor. Amikor meglátogatjuk őket, csak mondjuk azt, hogy Helló! :)
4. NE készíttessünk céges rendezvényre búcsúajándékot, jobb, ha elfelejtenek bennünket és a rendezvényt.
5. NE készítsünk ki emblémázott jegyzettömböt, filléres golyóstollat, konferenciatáskába az írásos anyagokat, ha konferenciát, szimpoziont tartunk a partnereknek, úgyis csak egy lesz a sok közül.
6. NE adjunk a dolgozóinknak sem ajándékot semmilyen alkalommal, úgysem hálálják meg. A belső PR felesleges, nem kellenek a lojális dolgozók, majd jön helyettük más.

IGEN! EZ EGY VICC VOLT, AMIN SENKI NEM NEVETETT, mert sajnos erre mindre költenünk kell, mert a reklámajándék - és minden, amit ebbe a kategóriába sorolunk - nem költség, hanem befektetés.

2015. október 28., szerda

5 javaslat, hogyan ajándékozzunk B2B

Nem akarunk és nem is tudunk ajándék ötleteket adni, mert minden reklámajándék és prémium ajándék kiválasztása cégfüggő, célcsoport függő, marketing stratégia függő és budget függő.
Ami az év végi ajándékozás kapcsán ma eszünkbe jutott, azt írtuk le 5 pontban:
1. Ne várjuk meg a Mikulást az ajándékozással!
Mikulás környékétől már őrült forgalom lesz, alig tudjuk lelátogatni az ügyfeleket, ők is el lesznek havazva, mások is akkor mennek, az ajándékunk elvész a sok között és nem lesz idő pár jó szóra. Pedig ez az egész lényege. Kezdjük el hamarabb az ajándékozást, hiszen még év végéig gyümölcsöző lehet a hatása.
2. A karácsony előtti ajándékozás a köszönetről szól. 
Ez nem az olcsó ajándékok ideje, hanem az éves együttműködés megköszönése, az emberi kapcsolatok építésének, szépítésének az ideje. Ha biztosra akarunk menni, akkor válasszunk márkás terméket.
3. Próbáljuk  megtudni a versenytársaink ajándékozási stratégiáját!
Igyekezzünk megtudni, hogy mit adtak tavaly, rendszeresen ajándékoznak vagy csak év végén? Ha ezt tudjuk, akkor van lehetőségünk hasznosabbat, jobbat adni, máskor adni, azt megfejelni.
4. A prémium ajándékot is lássuk el a logónkkal!
Ne szégyelljük brandingelni a prémium ajándékunkat, hiszen az az egész lényege, hogy nyomot hagyjunk. Az embléma mérete lehet szolidabb, más technológiával kivitelezett, mint a szóróajándékoké, de mindenképpen legyen rajta az ajándékon.
5. Emblémázzuk meg az elfogyasztható ajándékokat is!
Különösen fontos az ajándék logózása, ha elfogyasztható, felhasználható, kollégákkal megosztható, szétosztható ajándékot adunk. Ha nem logózunk, akkor semmilyen emléknyomot nem hagytunk magunk után, pedig ez a kulcsa a kapcsolat, a lojalitás erősítésének.

Reklámajándék.hu webáruházunkban érték szerint is szűrhetőek az ajándékok, tehát kifejezetten a prémium ajándékokra is lehet keresni. (Ha komolyan vennénk, hogy még november végén emblémázottan szeretnénk az ajándékokat átadni a partnereinknek, akkor MOST GO ! )

Az emblémázási lehetőségekről szívesen nyújtunk személyesen is tájékoztatást. Bemutatótermünkben külön emblémázott mintakollekció szolgálja a különböző emblémázási módok szemléltetését.

2015. október 22., csütörtök

Ha melegségre vágyik



Közelednek a hideg napok és időről időre kérdezik az ügyfeleink, hogy hogyan működnek a kézmelegítő párnák.Utána néztünk. 
A párnácskában többnyire nátrium-acetát oldat van, amiben található egy kis fém korong, aminek pattintásával az oldatban a fémkorongtól kiindulva kristályosodás indul el, amit nagy mennyiségű látens hő leadása kísér kb. félórán keresztül. Ha újra szeretnénk ebben az élményben részesülni, akkor a megszilárdult oldatot tegyük forró vízbe és várjunk addig, amíg az egész tasak tartalma újra folyékonnyá válik  (ügyeljünk rá, hogyne maradjon benne szilárd rész, mert az az olvadáspont alatt megindítja kristályosodást), ezután a korongot hűtsük le szobahőmérsékletre és átpattintással újból használható.   
A felszabaduló hő alkalmazható a kéz kellemes melegen tartására vagy ízületi fájdalmak enyhítésére.
Raktárunkban azonnal is kaphatóak melegítő párnák.

2015. október 19., hétfő

Egész estés film egy reklámesernyőről

Érdekes, hogy nem zengett arról a reklámajándék szakma 2009-ben, hogy elkészült egy színes, szélesvásznú film egy reklámajándékról. Végre! Egy film, aminek szinte minden kockáján szerepel egy emblémázott reklámesernyő!!!

Az történt, hogy egy rosszul sikerült randi után Sandra Bullock kiszáll a szakadó esőbe Bradley Cooper autójából, aki van akkora lovag, hogy odaadja neki a tévécsatorna -  ahol ő operatőr - reklámernyőjét. Itt kezdődik a kálvária. A Bullock lány egész film alatt szerelmével üldözi a Cooper fiút kezében a kék, feliratozott esernyővel, pedig már nem is esik az eső, azonban bele lehet kapaszkodni, megvéd a hurikán ellen, reményt nyújt a bányagödörből való kimászáshoz és egyáltalán: hatásosan lehet vele kalimpálni. Szóval: Ő a megoldás! (ugyanis ez a film magyar címe. Angolul ez úgy van, hogy All about Steve :).
Mi mindenre jó egy esernyő, amelynek akár minden cikkelyére rászitázhatjuk a cégünk logóját, amit akkor is magunkkal viszünk - a biztonság kedvéért - , ha nem esik az eső, ami évekig az autónkban van és várja, hogy egyszer egy csúnya napon egy szép lánynak ajándékozhassuk, amelyet így többen fognak látni és aminek az üzenete sokszorosabban beég egy pár másodpercig látott/hallott óriásplakáthoz, Tv- vagy rádióreklámhoz képest.
A film promójában persze vétettek egy hibát: készült olyan plakát is, amelyen piros esernyő látható.
Hogy lehet ekkora hibát elkövetni? Ugye nem kell csalódnom és elkészült a CCN csatorna komplett a corporate identity-je? De hogy fordulhatott elő, hogy ezt nem kapta meg a film kommunikációs ügynöksége???
Tanulság: Mi válasszunk cégünk arculatához illő esernyőt.
http://reklamajandek.hu/r-ernyok






2015. október 15., csütörtök

Alnyomat, alkirály, alváz, alamuszi...

Miért van szükség alnyomatra?
Az ügyfelek által nehezen elfogadható pluszköltséget jelent a reklámajándékok emblémázásakor  az alnyomat miatt felszámított plusz szín nyomásának ára.
Mi az alnyomat és mikor van rá szükség?
Az alnyomatra akkor van szükség, amikor egy sötét felületű termékre világos színű logót vagy kolor grafikát kell nyomni.  Ekkor a logó, kép vagy szöveg alá egy világosabb színű homogén felületet kell nyomni, hogy az alapanyag színe az elvárt  Pantone szín, fotó árnyalatát ne módosítsa.
Az alnyomat jó esetben a késztermék felületes szemlélése során nem észrevehető, viszont alaposabb - esetleg nagyítóval történő -  vizsgálat esetén látszik, hogy a vevő által látni kívánt, kért nyomat körvonalai alatt, azoktól tizedmilliméternyire beljebb  a szín kicsit halványabb, míg beljebb, az alnyomott részen élénk, a kért színnel megegyező.
A széleken – ahol nincs alnyomat – láthatjuk - ha jó szemünk van - hogy milyen lenne a teljes nyomat színe, ha nem nyomnánk alá a plusz fehér színt: a sárga piszkossárga, a piros bordóba hajló piszkospiros, stb.
Sajnos sötét felületek világos színnel történő nyomása alnyomat nélkül nem lesz élő, tündöklő és nem fog megegyezni a  - cégek arculati kézikönyvében előírt - megadott Pantone színnel.
Van-e kivétel?  Igen, több mentsvára van azoknak, akik nem akarnak költeni az alnyomatra.
Ezüst nyomás
1. Az ezüst és arany színnel nyomás esetében nincs szükség alnyomatra, mivel ezeknek a festékeknek a fedőképessége nagyobb, mint az átlagos színeké.
  








 
Duplán nyomott fehér
2. Ha a logónkat fehér színnel szeretnénk megjeleníteni, akkor sem kell alnyomatot alkalmazni, mert ebben az esetben  a fehér szín dupla nyomása a bevett gyakorlat, amit a műhelyek - legtöbb esetben - felár nélkül megtesznek.
Először megnyomták fehérrel a SubWay szót, majd rá a sárgát
Fehér minden piros nyomat alatt. A kék maradt a termék színe.







 3. Többszínes nyomás esetén - szerencsés esetben – a nyomandó színek egyike a  fehér. Ebben az esetben a fehér nyomat fogja képezni az alnyomatot is, így az alnyomat miatt nem szükséges plusz szín nyomását felszámolnunk. (Ebben az esetben a filmet úgy készítik, hogy a logó fehér részével együtt a teljes nyomandó felület alá is fog kerülni a fehér nyomás, amiből a végén majd a csak a logó fehér része fog „kilátszani”, a többi fehérrel nyomott részt lefedi a többi nyomott szín, amelyeknek ez a fehér réteg fogja adni az alnyomatát.)

2015. szeptember 1., kedd

Amikor a kaktuszok nem a szállítási határidő barátai

Nem ezen a nyáron történt, de erről a gyönyörű, napos időről jutott az eszünkbe az alábbi történet.
Kaktuszokat kellett matricázva (na jó, csak a cserépen) szállítanunk egy megadott határidőre. Megkerestünk egy kertészetet, ahol azzal biztattak bennünket, hogy menni fog a dolog. A szállítási határidő közeledtével bátortalanul érdeklődtünk, hogy mikor fogják szállítani a kaktuszokat, amire az alábbi levelet kaptuk:


"Tisztelt ...!
A kaktuszokkal akadt pár dolgom. Még növesztem őket. Az az egyetlen baj, hogy eddig 3 akart kibújni és eltarthat egy kis ideig míg megnőnek.Lehet hogy csak nyár végére fognak megnőni, mivel most nem süt annyira a nap, meg még kevés bújt ki. De amint megnőnek írok!
Üdvözlettel.:

xy"