2016. június 1., szerda

Az első 50 év...

Szinte valamennyi termék, amit a környezetünkben magunk körül látunk promóciós cikk vagy maga a termék, amelyen látható egy márka logója. A legtöbb használati cikk alkalmas reklámajándékozásra - azaz egy brand marketingezésére - még akkor is, ha saját márkája van. De honnan ered a gondolat, hogy saját termékünktől vagy szolgáltatásunktól független, egyéb produktumon helyezzük el az üzenetünket, logónkat és ezt dugjuk a fogyasztóink orra alá, ezzel növeljük a márkaismertségünket? Továbbmegyek: a fogyasztóink még örüljenek is ennek a reklámnak és önszántukból hazavigyék magukkal a mi reklámunkat. (lásd korábbi blogbejegyzésünket a különböző reklámfajták elfogadottságáról)
A reklámajándék iparág az utóbbi 40-50 évben robbant, de van egy mélyen gyökerező története, amely sokkal régebbre nyúlik vissza: az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban kezdődött a sztori.
Az első ismert promóciós terméket kifejezetten reklámszándékkal az USA-ban alkalmazták, ezek gombok voltak, melyeket George Washington elnök hivatalba lépésekor, 1789-ben készítettek. Arra, hogy a promóciós termékekből business-t lehet csinálni Ohio-ban jött rá egy újságkiadó az 1880-as években, aki felkereste a helyi cipőbolt tulajdonosát azzal az ötlettel, hogy a cipőstáskákra rányomtatná - az újságok nyomása közötti szabad kapacitásával - a cipőbolt nevét, hogy így reklámozzák azt.
Később jöttek rá, hogy az évente újra és újra szükséges termékeken, pl. a naptárokon praktikus dolog reklámot elhelyezni. A  következő kört a kártyatartók, sapkák, kötények jelentették.
Az 1900-as évek elejére az iparág - 12 cég részvételével -  létrehozta az első szakmai szövetséget, ez lett a Promotion Products Association International (PPAI), mely a mai napig létező szervezet, majd 1956-ban alakult meg az IGC, melynek a Golding is tagja.
E szervezetek tevékenységének köszönhetően, és a piacok növekvő márka- és reklámtudatossága okozta, hogy a 70-es években már rengeteg cég alkalmazta marketingjében a promóciós termékeket, hogy így növeljék a vállalati identitást és nyomják a márkájukat a nyilvánosság felé.
A növekvő termékkínálat miatt az 1980-as években adták ki az első reklámajándék katalógusokat és azóta is ez bizonyult a legéletképesebb módszernek termékkínálatunk bemutatására.
Mit hoz a jövő? Szükségesek-e még a katalógusok vagy elegendő a termékek webáruházban történő bemutatása? Ha igen meddig fogunk még katalógust szerkeszteni, nyomtatni, postázni?
Ön lapozgat még katalógust?
Örömmel várjuk a véleményét, hogy a vásárlási döntéseiben szerepet játszik-e az, hogy egy reklámajándék forgalmazó cég rendelkezik katalógussal vagy nem.

2016. május 27., péntek

Ördögűző ajándékok

Mit tegyünk akkor, amikor az üzleti partnerünk nem fogadhat el üzleti ajándékot?
Kézenfekvő megoldásnak tűnik az elfogyasztható/ehető ajándék adása, mert ez még többnyire az erősen beszabályozott multi cégeknek is belefér a magatartás kódexébe. Azonban egy emblémánk nélkül átadott csokoládé vagy ajándékkosár nem fogja hordozni az üzenetünket és nem tudunk vele marketing célt, különösen nem hosszantartó hatást elérni, bármennyire is márkás, minőségi delikátessz ajándékot választottunk.
Milyen megoldást találtunk mi ezekre az esetekre? Hogyan érhetjük el, hogy ne csak az ajándék átadása utáni órában jussunk az ügyfelünk eszébe, hanem esetleg hónapokkal később is?
A megoldás az elfogyasztható ajándék csomagolása: a csomagolás maga is ajándékként funkcionáljon. A tartalommal megkínálhatja kollégáit, kiteheti a cég konyhájába, míg a csomagolást megtarthatja és újrahasznosíthatja.
Erre a következő jó példák vannak:
A legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás a kerámia bögre dekorálása az üzenetünkkel és megtöltése finomságokkal. Ez celofánnal csomagolva, szalaggal átkötve nehezen szállítható, tehát ajánlatos papírzacskókat előkészíteni az átadáshoz. Nagyobb darabszám esetén készíttethetünk egy valóban cégünkre jellemző díszdobozt, ebben az esetben a hatás garantált: ez a cég valóban odafigyel a részletekre.  A doboz és a céglogós papírtáska gyártatása - az ár miatt - több száz darab esetén válik ésszerűvé.
Másik megoldás a fém doboz gyártása. Az egyedi fém dobozt ezres nagyságrendtől lehet gyártatni a kívánt formában és design-nal, ebbe tetszőleges finomság tölthető, így több alkalomra is használható, ha egyszeri alkalommal nem tudnánk ennyit felhasználni. Tölthetünk bele csokoládét, év végén szaloncukrot, mézespuszedlit, húsvét táján nyuszitojást, stb.
Exkluzív megoldás teaválogatás ajándékozása bambuszdobozban, a dobozra gravírozott logóval. Ezt az ügyfelünk kiteheti a cég konyhájába, ahol ezt közösen elfogyaszthatják, utántölthetik, miközben - akár évekig - szem előtt lesz a cégünk neve.
Melyik egyéb termékek funkcionálhatnak még csomagolásként és helyezhető el rajtuk a márkánk vagy cégünk üzenete? Még néhány példa: piknikkosár, kincsesdoboz, hűtőtáska, stb.







2016. május 25., szerda

Hosszantartó reklámhatás

Melyik marketing eszközzel tudnánk elérni a leghosszabb hatást? A 4000 márka közül - amibe egyetlen nap folyamán belefutunk - melyikre emlékszünk a nap végén? Hogyan érhetjük el, hogy ezekből a miénk legyen az egyik, ami beragadt? Melyik reklámunkra emlékeznek a legtovább, ha egyáltalán át tudta ütni a reklámzaj falát? Megannyi kérdés, ami a marketinggel kapcsolatos döntésinket befolyásolja.
A Golding küldetése a reklámajándék (promóciós tárgy + üzleti/prémium ajándék), ezért ennek a marketing eszköznek a működéséről tudjuk megosztani a tapasztalatainkat: hogyan okozhatja vagy befolyásolhatja a reklámajándék a reklám hosszantartó hatását.
Természetesen az ajándék egy komplex marketing stratégia részeként tud működni. Önmagában egy ajándékba adott  mappa vagy szép golyóstoll nem fog érzelmi kötődést kialakítani az ajándékozott és ajándékozó között. Ha az üzleti ajándék a stratégia része, akkor tudja annak hatását erősíteni.

Ezek így csak szavak. Hadd osszak meg egy történetet, ami rávilágít, hogyan működhet a hosszantartó hatás elérése: Magyar fiúcsoport németországi nyelvtanfolyamon  vett részt. Amikor a városban a BMW szalon kirakatán kukucskáltak be éppen, egy csinos hölgy kilépett onnan és beterelte őket, majd - miután az autók hangrendszere iránt érdeklődtek- hívtak egy profi értékesítőt, aki ehhez is értett. Miután a tinédzserek körbecsodálkozták a szalont, mindegyiktől egy - az autók hangrendszerének tesztelését szolgáló- CD-vel búcsúztak el. A CD-k bekerültek apuka autójában az első helyre.
Kérdések: Mi volt az első sztorit, amit a haveroknak elmeséltek, miután hazaértek?  Milyen autót fognak venni a fiúk felnőtt korukban, ha telik rá :)? El tudta-e volna érni a hosszantartó hatást a BMW csupán egy óriásplakáttal, csak egy újsághirdetéssel, TV reklámmal vagy egy nem ennyire jó autóval? Természetesen ehhez minden kellett a felsoroltak közül, de a gyerekek egy pár száz forintból készült reklámajándékot tudtak magukkal hazavinni és ez emlékezteti őket a márkára minden egyes alkalommal, amikor a kezük ügyébe kerül.
Ezt érhetjük el a reklámajándékkal: becsempészni a márkánkat az otthonokba, az irodai asztalokra, azaz a fogyasztóink személyes életterébe.







2016. május 18., szerda

Teremtsünk alkalmat

Állandó kétség gyötör bennünket az ősz folyamán, hogy mit ajándékozzunk karácsonyra a céges partnereinknek, saját kollégáinknak, esetleg a hivataloknak, akik megkönnyítették az életünket az év során?
Van-e értelme az év végi ajándék dömpingben hordani a cseppet a tengerbe?
Szerencsére sokan rájöttek már arra, hogy nem kizárólag karácsonykor lehet meglepni az üzleti partnereket egy hasznos ajándékkal.
Ha tudatosan beépítjük az üzleti ajándékozást a marketing mixünkbe, akkor sikeresen támogathatjuk marketing stratégiánkat az egész év során ajándékozással.
Pár - általunk már alkalmazott - ötletet írok le, hátha mások is tudják használni ezeket.
Evidensnek tűnik, mégis hosszútávú előre gondolkozást igényel a partnerek névnapjának nyilvántartása. Ha ehhez rendelkezünk egy automatizált alkalmazással, akkor erre egy héttel előre figyelmeztethet a rendszer: Hívhatom, mehetek, vihetek ajándékot, hiszen egy ilyen figyelmességet nehéz visszautasítani.
A születésnap kiderítése a közösségi médiából lehetséges, vagy a kulcsemberünk kollégáitól lehet megtudni, ha fennáll a jó kapcsolat.
Amennyiben a kapcsolattartónk pl. szülési szabadságra megy, távozása előtt egy búcsúajándék megalapozhatja visszatéréskor a kapcsolat felvételét.
Komolyabb szerződések aláírásakor az ajándékba vitt, névre gravírozott, értékes toll emlékeztethet a későbbiekben a gyümölcsöző együttműködésre.
Egy kiváló ötletnek tartom az alábbi "alkalomteremtést": felső kategóriás autó vásárlásakor, annak napszemüvegtartójába egy hozzá méltó márkájú napszemüveget tett az autószalon. Az ajándékot nem adták át hivatalosan, így a vevő azt később találta meg és meglepetésére azt nem ott felejtette valaki, hanem valóban ajándéknak szánták. Direkt nem említem az autómárkát, ne ragadjunk le ennél, hanem találjuk ki a saját termékünkhöz, márkánkhoz a megfelelő ajándékot és teremtsünk alkalmat az eljuttatására.
Egy tipp: semmiképpen NE futárszolgálattal küldjük az ajándékot, hacsak nem épp így tudjuk elérni a kívánt hatást.

2016. május 5., csütörtök

Póló, az ikonikus

Az elmúlt hetekben az Iconspeak pólóért rajong a világ, teljes joggal. Akik kitaláltál, azt írják, világutazóknak szánták. Ez a marketing ötletük támadt egyszerű pólók eladásához. Mindenki szereti magát világutazónak képzelni, de valljuk be, hogy az 1-2 hetes nyaralás egy görög szigeten vagy Horvátországban még nem meríti ki ezt a kategóriát. És mutassanak nekem egy görög szigetlakót, aki a hotel, wifi vagy a toalett szó kiejtéséből nem jön rá, hogy mire van szükségünk. A nyelveket nem beszélő csendes-óceáni szigetlakókat látogatók pedig eléggé kevesen vannak ahhoz, hogy sikerre vigyék ezt a vállalkozást. Egy egyhónapos utazás esetén rögtön 30 db pólóra lenne szükségünk, hogy az út minden percében kéznél legyenek az ikonok. Röviden szólva: ez egy nagyszerű marketing ötlet, de valójában nem a világutazók igényeit elégíti ki, hanem sok pólót lehet vele eladni, mert jópofa ötlet.

Ilyen ötleteket kellene kitalálnia a marketingeseknek és nem csak akkor, amikor a pólók emblémázásáról gondolkodnak.
Hogyan tudnám szeretetté, hordottá, vágyottá, közbeszéd tárgyává tenni azokat az egyszerű termékeket, amelyekhez olcsón hozzá lehet jutni és akár 1 színnel rászitázni VALAMIT.
Valamit, ami a cégünk arculatához, küldetéséhez passzol, de nem simít be bennünket az általános reklámzaj felületbe, ráadásul rámutat, hogy kreatívak vagyunk, odafigyelünk a részletekre és nem csak ötleteink vannak, hanem bátrak is vagyunk megvalósítani azokat, még akkor is, ha esetleg kicsit megosztóak.

Hajrá!
reklámajándék.hu



2015. november 4., szerda

6 tipp hogyan ússzuk meg a reklámajándékozást

1. NE készíttessünk reklámtollat, hanem az ügyfélszolgálatunkon vegyes - lehetőleg a dolgozók otthonról hozott -, törött klipszes tollaival írassuk a kollégákat, ügyfeleket.
2. NE öltöztessük formaruhába a front office-t, raktárat, sofőröket. Koptassák a saját ruhájukat, jelenjenek meg az ügyfelek előtt vegyes színekben, semmiképpen ne tükrözzék cégünk arculatát.
3. NE ajándékozzunk a kiemelt ügyfeleknek prémium ajándékot sem karácsonykor, sem máskor. Amikor meglátogatjuk őket, csak mondjuk azt, hogy Helló! :)
4. NE készíttessünk céges rendezvényre búcsúajándékot, jobb, ha elfelejtenek bennünket és a rendezvényt.
5. NE készítsünk ki emblémázott jegyzettömböt, filléres golyóstollat, konferenciatáskába az írásos anyagokat, ha konferenciát, szimpoziont tartunk a partnereknek, úgyis csak egy lesz a sok közül.
6. NE adjunk a dolgozóinknak sem ajándékot semmilyen alkalommal, úgysem hálálják meg. A belső PR felesleges, nem kellenek a lojális dolgozók, majd jön helyettük más.

IGEN! EZ EGY VICC VOLT, AMIN SENKI NEM NEVETETT, mert sajnos erre mindre költenünk kell, mert a reklámajándék - és minden, amit ebbe a kategóriába sorolunk - nem költség, hanem befektetés.

2015. október 28., szerda

5 javaslat, hogyan ajándékozzunk B2B

Nem akarunk és nem is tudunk ajándék ötleteket adni, mert minden reklámajándék és prémium ajándék kiválasztása cégfüggő, célcsoport függő, marketing stratégia függő és budget függő.
Ami az év végi ajándékozás kapcsán ma eszünkbe jutott, azt írtuk le 5 pontban:
1. Ne várjuk meg a Mikulást az ajándékozással!
Mikulás környékétől már őrült forgalom lesz, alig tudjuk lelátogatni az ügyfeleket, ők is el lesznek havazva, mások is akkor mennek, az ajándékunk elvész a sok között és nem lesz idő pár jó szóra. Pedig ez az egész lényege. Kezdjük el hamarabb az ajándékozást, hiszen még év végéig gyümölcsöző lehet a hatása.
2. A karácsony előtti ajándékozás a köszönetről szól. 
Ez nem az olcsó ajándékok ideje, hanem az éves együttműködés megköszönése, az emberi kapcsolatok építésének, szépítésének az ideje. Ha biztosra akarunk menni, akkor válasszunk márkás terméket.
3. Próbáljuk  megtudni a versenytársaink ajándékozási stratégiáját!
Igyekezzünk megtudni, hogy mit adtak tavaly, rendszeresen ajándékoznak vagy csak év végén? Ha ezt tudjuk, akkor van lehetőségünk hasznosabbat, jobbat adni, máskor adni, azt megfejelni.
4. A prémium ajándékot is lássuk el a logónkkal!
Ne szégyelljük brandingelni a prémium ajándékunkat, hiszen az az egész lényege, hogy nyomot hagyjunk. Az embléma mérete lehet szolidabb, más technológiával kivitelezett, mint a szóróajándékoké, de mindenképpen legyen rajta az ajándékon.
5. Emblémázzuk meg az elfogyasztható ajándékokat is!
Különösen fontos az ajándék logózása, ha elfogyasztható, felhasználható, kollégákkal megosztható, szétosztható ajándékot adunk. Ha nem logózunk, akkor semmilyen emléknyomot nem hagytunk magunk után, pedig ez a kulcsa a kapcsolat, a lojalitás erősítésének.

Reklámajándék.hu webáruházunkban érték szerint is szűrhetőek az ajándékok, tehát kifejezetten a prémium ajándékokra is lehet keresni. (Ha komolyan vennénk, hogy még november végén emblémázottan szeretnénk az ajándékokat átadni a partnereinknek, akkor MOST GO ! )

Az emblémázási lehetőségekről szívesen nyújtunk személyesen is tájékoztatást. Bemutatótermünkben külön emblémázott mintakollekció szolgálja a különböző emblémázási módok szemléltetését.