2012. december 27., csütörtök

Golding üdvözlet 2013

 Kedves Ügyfeleink, Követőink, Kollégák, Barátok!

Nagyon hálásak vagyunk, hogy együttműködhettünk veletek a 2012-es évben is és köszönjük, hogy megtiszteltetek bennünket bizalmatokkal.
Reméljük, hogy e bizalmat 2013-ban is meg tudjuk erősíteni és méltóak tudunk lenni a kitűzött célunkhoz, mely a partnereink felé is igaz: Kapcsolatokat SzÉpítünk!






Sikerekben gazdag 2013-as évet kívánunk!

2012. december 12., szerda

12.12.12, szerda. Még nem a világ vége

12-12-12, szerda.
Egy-kettőre vége az évnek, ha nem is a világnak, mint ahogyan jósolják a jó maják.
Mi jut erről eszembe, ami kapcsolatba hozható a reklámajándékozással?
Alapesetben a túlélőkészletek, vészkalapács, BBQ szettek, 12 funkciós bicskák (ha már 12-12), stopperek (visszaszámláláshoz), napelemes töltők (mert a nap is megmarad, nem kétséges), elsősegély készletek az apróbb karcolások esztétikai reparálásához.

Erre mindre szükség lesz , mert abban mind biztosak vagyunk, hogy ha el is jő (mint a kiskarácsony), de azért mi túl fogjuk élni, ha némi amortizációval is.
Várok ötleteket, hogy mi legyen világvége esetén a túlélő csomagban.

A reklámajándék csomagolása


A reklámajándékok csomagolása terén még van hová fejlődnünk.
Minden évben szembesülök ezzel a ténnyel, amikor az IGC Global Promotions éves összejövetelén a világ 52 országának reklámajándék forgalmazó cége (hazai képviselője a Golding Reklámajándék Kft.) bemutatja az elmúlt év legsikeresebb projectjeit.
Nálunk a reklámajándék csomagolása az esetek nagy részében még mellékes szempont, mert a lényeg a termék funkciója, kivitelezése, de legelsősorban az ára.
A szóróajándékok, irodaszernek minősülő termékek vagy promóciós ruházat esetében elfogadható, ha pl. egy átlagos műanyag golyóstoll csak celofán zacskóban van vagy egy mappát neutrális papírdobozban kap meg a konferencia résztvevője.


Sok esetben egy filléres szóróajándék csomagolása többe kerül, mint maga a termék, de a csomagolás nélkül a termék értéktelennek tűnik. Szép példa erre a képen látható cipőfűző egy divatos tornacipő papírból nyomott, logózott képére fűzve.




 
Tökéletes példa arra, amikor a csomagolás egyetlen egységet alkot az ajándékkal a piros gyertya, melynek doboza kapcsolatban áll az ajándékozó cég aktuális projectjével. Ezt a dobozt biztosan nem fogják kidobni. 


Egy kanadai TV csatorna akarta a nézők hűségét jutalmazni, de nem akart sokat költeni. Kanadai barátunk erre kínált megoltást úgy, hogy a csatornáról is rengeteg információt hordozó csomagot állított össze. Az ajándék maga egy akril képkeret, mely nem sokkal kerülhetett többe 1-2 USD-nél, azonban a hozzá alkotott díszdoboz a képkeretbe rakott cserélhető lapokból álló naptár és reklámanyag kiemelik az ajándékot a tömegtermék kategóriából.

 
Igazi kreatív megoldást nyújtott az ötletes csomagolásra a Tonic Reklámügynökség, amikor arculatot, nevet és székhelyet váltott. Az új időszámítás kezdetét egy ajándékkal tették emlékezetessé fontos partnereik számára. Egyedi gyártású folyadékos egerüknek gyártottak jó nagy lyukakkal design-olt sajtdobozt, bele stílusos kísérőlevelet helyeztek.



Lassan belecsúsztunk az értékesebb üzleti ajándékok témakörébe, amikor az ajándék átadása már gesztusértékű és amikor a partnerek közötti kapcsolatépítés is cél. Ha az ajándék már valódi ajándék, azaz két valós személy között játszódik le az ajándékozás aktusa, nem pedig egy személytelen cég és egy személytelen vásárló között, akkor már nem csak a belbecs, hanem a külcsíny is számít.
A külcsín, azaz a csomagolás, amit először meglát az ajándékot kapó, ami alapján az első benyomását kialakítja, amiről először elkezd csevegni az ajándékozóval.
Ha az ajándék csomagolása nem említésre méltó, akkor elveszítettünk egy kommunikációs lehetőséget. Nem csak az ügyfelünkkel kapcsolatban hagytuk ki ezt a ziccert, hanem nem adtunk neki sem lehetőséget, hogy megemlítse cégnevünket, brandünket kollégáinak, barátainak.
Ha elfogadjuk, hogy a csomagolás funkciója nem csupán a termék állagmegóvása, azonban most csak egyszerű csomagolású terméket sikerült beszereznünk, akkor a kötelező minimum, hogy a terméket egy papírtáskában adjuk át. Ennek az anyaga, formája, felületkezelése, papírvastagsága, fülének megválasztása mind-mind meghatározza azt, hogy újrahasznosítja-e, azaz elteszi-e és továbbhasználja-e a kapó vagy a kukában landol.
Ha több terméket szeretnénk egy csomagként átadni, akkor léteznek díszdobozban összecsomagolt szettek: toll, névjegytartó, kulcstartó, pénztárca, mappa, notesz stb. különböző variációban vagy termosz és fém bögre, bicska, esetleg számítástechnikával kapcsolatos eszközök. Az előre csomagolt készletek esetében a csomagolás megfelelő minőségű szokott lenni, azonban ha saját válogatást szeretnénk egybecsomagolni, akkor egy egész feladat halmot veszünk a vállunkra. Rögtön felvetődik a doboz mérete, a termékek sérülésmentes, fix elhelyezésének kérdése, majd a kialakult doboz stancformájára design terveztetése egy grafikussal. Miután megkaptuk a dobozt, akkor bele kell helyezni a termékeket. Ezt persze kiszervezhetjük külsős cégnek, ebben az esetben el kell vitetnünk a termékeket és a dobozokat, majd vissza a kész csomagokat. Van munka és rizikó bőven.

 



Jól tesszük tehát ha olyan üzleti, promóciós, reklámajándékot vásárolunk, amelynek csomagolása sem hagy kívánnivalót maga után. Erre kiváló példaként a XD Design termékek szolgálnak.  


Az XD Design ifjú tervezői: 
Dobozuk sugallja a bennük rejlő minőséget, amely nem okoz csalódást. 
A fiatalos, könnyed grafikák a trendi elvárásoknak is megfelelnek. 
A csomagolás nem csökkenti, hanem emeli a reklámajándék értékét. 


Keressék XD Design termékeinket honlapunkon Prémium katalógusunkban. 
2013. januárjától az XD design már a márkaszűrőben külön is lekérdezhető.

2012. december 5., szerda

Slazenger sporttáska nyerhető




Ha lájkolsz minket a Facebook-on, akkor a január 3-i sorsoláson esélyed van a Slazenger sporttáska megnyerésére.
A karácsonyi beigli , töltött káposzta, kocsonya, nagymama mézes hatlaposa nem fog az idén sem nyomtalanul elmúlni.
Amikor január 1-én a mérlegre állunk és elsötétül előttünk a világ, akkor előkeressük az edzőfelszerelést és jó, ha összeállítjuk az edzéstervet.

 


A táska anyaga 600D poliészter. Fülhallgató számára kivezető nyílással, állítható vállpánttal, beléptetőkártya vagy egyéb kártya számára átlátszó ablakzsebbel. A sorsolás nyerteseit a Facebook-on tesszük közzé 2013. január 3-án.
Természetesen cégünk dolgozói és az ő közeli hozzátartozóik nem vesznek részt a sorsolásban.

2012. december 4., kedd

Jogdíj a pendrive-ra


Az alábbi szöveg az Artisjus honlapján is megtalálható. Kicsontoztam és csak a pendrive-ra is vonatkozó részeket hagytam benne. Pirossal a saját kiegészítések.

Ki köteles a bejelentésre?  (kinek kell a jogdíjat megfizetni)
Az üres kép- vagy hanghordozót gyártó, importáló, más uniós tagállamból behozó vagy azt belföldön először forgalomba hozó személy.

A bejelentés határideje: (a hologramos matricák rendelésének ideje)
A vámkezelés befejezésétől, vámfizetési kötelezettség hiányában pedig a forgalomba hozataltól, vagy - ha ez a korábbi - a forgalomba hozatali céllal történő raktáron tartás megkezdésétől számított 8 napon belül. A tájékoztatási kötelezettség elmulasztása esetén az egyébként számítandó jogdíjjal azonos költségátalány terheli a mulasztót.
 
A kereskedő felelőssége
A meg nem fizetett jogdíjért felel az üres kép-, illetve hanghordozó összes belföldi forgalmazója, így például az a nagykereskedő vagy kiskereskedő is, aki olyan hordozót forgalmaz, amelyre a jogdíjat nem fizették meg. Ebből a szakaszból és a következőből az következik, hogy igaz, hogy valóban az első forgalomba hozónak kell megfizetni a jogdíjat, azonban, ha a kiskereskedő azt tapasztalja, hogy ez nem történt meg, mert nincs rajta a hologramos matrica a terméken, akkor az ő kötelessége a jogdíjat befizetni.

A kereskedők tehát akkor nem kötelesek a jogdíj megfizetésére, ha csak olyan hordozókat vesznek át beszállítóiktól, amelyre a jogdíjfizetés megfelelően megtörtént. A jogdíj megfizetését az
(--- felsorolják a különböző adathordozókat)
- audio, illetve audiovizuális tartalom tárolására alkalmas, mozgó alkatrésszel rendelkező, merevlemezes külső háttértárolók (pl.: pendrive, USB Flash Drive)

esetében a megfelelően felragasztott, "ARTISJUS" védjegyet tartalmazó hologramos matrica megfelelően igazolja.


A promóciós célú felhasználás előzetes értelmezésünk szerint talán nem számít forgalomba hozatalnak (hiszen nem történik továbbértékesítés), ezzel szemben az alábbi állásfoglalást kaptuk:
„Amennyiben egy magyarországi székhelyű cég, külföldről importál jogdíjköteles adathordozót, amelyet promóciós céllal tovább ajándékoz, szintén jogdíjköteles.
A promóciós célú behozatal nem mentesíti az importőrt a jogdíjfizetés alól.”

Ebből az következik, hogy nem számít az, hogy promóciós céllal szerzi be egy végfelhasználónak számító cég a pendrive-ot egy külföldi számlát kiállító társaságtól, akkor annak jogdíját ő köteles megfizetni, mivel ő számít az első forgalomba hozónak.

Mi levesszük az Ön válláról a jogdíj megfizetésének terhes kötelezettségét. A Golding Reklámajándék valamennyi pendrive-ot a jogdíjfizetési kötelezettség teljesítésével bocsátja a továbbértékesítők és promóciós célú végfelhasználók rendelkezésére.
Ha Ön mégis úgy döntene, hogy pendrive-ot importál, akkor ennek a következő a menete:

Idézet az Artisjus honlapjáról. Pirossal a saját kiegészítések.
A bejelentéseket fogadó és a jogdíjak befizetésével kapcsolatos adminisztrációt az Artisjus Hangfelvétel-engedélyezési Osztályának munkatársai
Puskás Brigitta ( bpuskas@artisjus.com)  tel.: (1) 488-2620) és
Tuliné Csévi Piroska (pcsevi@artisjus.com) tel: (1) 488- 2733) végzik.
Fax: 212-1542
A beérkezett elszámolásokat a beérkezés sorrendjében dolgozzuk fel. Tekintettel arra, hogy az elszámolásban közölt adatok alapján számítjuk ki a fizetendő jogdíjat, csak pontosan és olvashatóan kitöltött, aláírt és lebélyegzett elszámolásokkal áll módunkban foglalkozni.
- Az elszámolásokat faxon vagy e-mailben tudjuk fogadni.
- Az elszámoláshoz minden esetben csatolni kell a beszerzést igazoló számla másolatát.
- Az elszámoláshoz – első elszámolás esetén – 3 hónapnál nem régebbi cégkivonatot és aláírási címpéldányt kérünk csatolni.
- Az elszámolás ellenőrzését követően az aktuális Jogdíjközlemény alapján a fizetendő összegről jogdíjfizetési értesítőt küldünk. (előre át kell utalni és az utalást igazoló kivonatot átküldeni az Artisjusnak)
- A jogdíj befizetésének hitelt érdemlő igazolását követően telefonos időpont-egyeztetés szükséges a hologramos címkék átvételéhez. Az egyeztetett időpontban a címkék Irodánkban személyesen, vagy meghatalmazott útján, cégbélyegzővel vehetők át. (Nem küldhetünk mást, csak az előre meghatalmazott alkalmazottunkat, ami szervezési nehézségeket okozhat. Az átvétel általában 9-15 óra között történhet, pénteken 13 óráig.)
- A jogdíj beérkezését követően a befizetést igazoló számlát postai úton küldjük meg.



2012. november 23., péntek

A reklámajándék pendrive


A pendrive egy apró USB portba épített flash memória, egy nyomtatott áramkör. Tárolási kapacitása 8 MB-tól 256 GB-ig terjed. Némelyik képes 10 évig megőrizni az adatokat és egymillió írás-törlési ciklust is kibír. Jellemző adatátviteli sebessége USB 2.0 feltételek megléte esetén 60 MB/s, USB 1.0 szabványnál kb. 1,5 MB/s. A csatlakozója a személyi számítógépeken elterjedt „A típusú” USB csatlakozó. A pendrive első kifejlesztésének eredete vitatott. Egy Trek nevű cég kezdte először forgalmazni a 2000 elején, de ők egy szélesebb adattároló családot írnak le szabadalmukban.
Az izralei M-Systems cég 1999. októberében regisztrált egy honlapot, mellyel a pendrive megoldásukat  reklámozták, ezzel 2001-ben IDEA díjat nyertek. Az IBM is ezt a pendrive-ot kezdte forgalmazni 2000-től. A pendrive tokozása a felhasználói igényektől függően változatos: van por‑ és cseppálló, kiemelten ütésálló, folyadék dekorációs, tollal vagy diktafonnal egybeépített változata és illatozós kivitelezése is.
Ami kevésbe megoldott a pendrive-ok esetében az az, hogy nem tudjuk mi van rajta és ezt csak akkor derül ki, ha csatlakoztatjuk, mert ami az előnye, az a hátránya is: kis mérete miatt felületére többnyire nem tudunk írni, illetve nehezen megtalálható a női táskák mélyén és könnyen elhagyható. A rámentett tartalom kikövetkeztetésében segítséget jelent, hogy elképesztő a pendrive-ok formai diverzitása. Míg állatfajok pusztulnak ki percenként a Földön, ugyanebben a ritmusban lépnek a helyükre újabb és újabb pendrive formák. :) A puha PVC egyedi formák gyártási technológiája elterjedésének köszönhetően akár 100 darabtól tökéletesen saját igényre szabott formát gyártathatunk. 
A méretgazdaságosság miatt a legelterjedtebb modellek egyben a legolcsóbbak is. Egyelőre a 2GB-os és 4GB-os kapacitású chippel ellátott pendrive-ok nálunk a legkeresettebbek. Az elmúlt évek során az igények az egyre nagyobb tárolási kapacitás felé mutattak, ami lehet, hogy folytatódni fog és a 8Gb, 16Gb egy re népszerűbb lesz, de elképzelhető, hogy épp a fájlok  könnyebb megtalálhatósága miatt és biztonsági okokból kifolyólag nem fog növekedni az igény a még nagyobb kapacitású pendrive-okra.

A legkeresettebb modellt valószínűleg nem a nyugati ember design igényei alakították ki, hanem a kínai gyártók jól felfogott - esetleg piackutatással megtámogatott - érdeke miatt terjedt el. A Twister pendrive néven emlegetett műanyag-fém házas pendrive mind gravírozásra, mind tamponnyomással történő emblémázásra egyaránt alkalmas. A fémrész és a műanyag rész színe is szinte tetszés szerint variálható. Ezt a modellt a legtöbb reklámajándék-forgalmazó tartja raktárkészleten pár színben, így mi is. A gyors gyártási (összeszerelési) idő és a légi szállítás gyorsasága miatt max. 7-8 munkanappal a rendelést követően kezünkben tarthatjuk és indulhat az emblémázás.







  

2012. november 22., csütörtök

Nyereménykosár játék


Most már valóban nem lehet megfeledkezni arról, hogy vészesen közeledik a karácsony  és erre nem csak magánemberként, hanem munkahelyünk beszerzőjeként, ügyvezetője, marketingese, PR szakembereként is gondolnunk kell.

Kicsit már be vagyunk szorulva az idővel, de még mindig nem késő előre látni és elkerülni a kellemetlen pillanatokat, amikor üzleti partnerünk meglep bennünket egy kedvességgel, mi pedig udvariasan megköszönjük…
A reklámajándék azonban nemcsak reklámajándék. Azok a termékek, amelyeket promóciós céllal, emblémázottan kapunk, legtöbb esetben a hétköznapi életben is jól használhatóak és a szupermarketek polcain is jelen vannak, mert szükségünk van rájuk. Honlapunkon több száz új év végi ajándék, közöttük karácsonyi dekorációval ellátok konyhai cucc, lakberendezési termék, valamint rengeteg újrahasznosított anyagból készült vagy energiatakarékosságot segítő ajándék vásárolható meg.

Ha még hátra van az ajándékvásárlás, vegyél részt  Nyereménykosár játékunkban, ahol esélyed van a nettó 25 000 Ft értékben telepakolt bevásárló kosarad tartalmát INGYEN megkapni.
Mit kell ehhez tenned?
  • Lájkolj minket a Facebook-on!
  • Webáruházunkban rakj kosárba legalább 3 ajándékot, max. nettó 25 000 Ft értékben, és NEVEZZ BE!
  • Mozgósítsd barátaid/ismerőseid, hogy növeljék a nyerési esélyeid!
A játékról bővebben itt olvashatsz. 
Hajráááá!
December 10-ig még van idő gyűjtögetni a virtuális tombolákat !

2012. november 10., szombat

Egyedi gyártás, kontra kreatív emblémázás



A Trade Magazin Klub szervezett egy összejövetelt a reklámajándék piacon jelenleg tapasztalható trendekről, ahová 4 szakembert hívtak meg, akik 10-10 perces előadást tartottunk az alábbi témákhoz kapcsolódóan, majd a 70 meghívott kerekasztal-beszélgetést folytathatott.
A rendezvényre a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán, 2012. november 8-án került sor, címe: Ajándékozási trendek.
Az alábbi szempontok szerint készülhettünk fel. Talán a felvetett témák jelzik, hogy mi foglalkoztatja a cégek beszerzőit.
-          Amikor reklámajándék katalógusokat lapozgatva kellene kitalálni, hogy mit kapjanak a vevők a következő promócióban? Vajon van-e olyan ajándék, ami belefér a szűkös büdzsébe, de még a vásárló is örül neki?
-          vagy amikor az ügynökség unalmas vagy éppen túl drága ötletekkel áll elő?
-          vagy amikor már semmi érdekeset nem tudunk kitalálni, mert a jó és megfizethető ötleteket már mind felhasználták mások?
-          A karácsonyi ajándék ötlet a partnereknek? Mindig könnyű kitalálni?
Az összejövetelen  mi, reklámajándék forgalmazók próbáltuk tudatosítani a jelenlévőkben, hogy az itthoni szűkös piac számára az egész világon a legötletesebb és legkedvezőbb forrásokat felkutatva próbálunk valami újat kitalálni, azonban az egyre csökkenő rendelésértékek miatt a hazai reklámajándék rendelőknek  egyre kevesebb lehetőségük van igazán egyedi terméket gyártatni, hiszen alacsony mennyiség esetén az egyedi gyártás nem méretgazdaságos, sőt a gyártók el sem vállalják.
A mi javaslatunk az, hogy az egyedi  termékek helyett az emblémázás egyedi megoldására kellene kreatív megoldásokat kivitelezni. Ezek a megoldások rendelkezésre állnak, csak nyitottnak, kicsit bátornak kell lenni az elfogadásukban.
A megrendelők és a grafikusok kreativitásán nagyon sok múlik. El lehetne szakadni a megszokott megoldásoktól és a termékekre olyan látványtervet alkotni, ami eltér a megszokottól. Pl. egy egyszerű kerámia bögre dekorálása egy színnel történhet a bögre teljes palástján körbe, így sokkal látványosabb, mint az egyik oldalon történő emblémázás.  A tükörarany nyomat magas fénye nem olcsó a bögrére dekorálva, azonban exkluzív ajándékot adhatunk.
Nézzük azt az ezüst vagy arany felületkezelésű bögrét, amely a rányomott négy szín kolor grafikának metálos fényt kölcsönöz. Alap katalógustermék a fém névjegytartó, amely teljes felületén műgyantás matricával borítva egy mutatós grafikával kiemeli a terméket a szóróajándékok kategóriájából. A törülközők bordűrjére nyomott színes nyomat olcsóbb és ugyanolyan mutatós, mint a hímzés és mosás után sem ráncolja az anyagot és nem kell kifizetni a hímzés drága programköltségét.
Léteznek egyéb új technikák, eljárások, festékek, melyeket nehéz megmutatnunk fotón, ezeket a bemutatótermünkben lehet megtekinteni, illetve a közös munka során tudjuk javasolni. 
A golyóstoll örök kedvenc, de nem ha nem simul bele az átlagba egy egyedi klipsznek köszönhetően, akkor biztosan hosszabb ideig lesz cégünk hírnöke, mint  egy átlagos egy színes tamponnyomással logózott műanyag toll.
A lényeg a közös munka során a nyílt kommunikáció. Ha tudjuk, mi a célja, ha irányt mutat számunkra (brief) , akkor tudunk újító eljárásokat javasolni Önnek.