2014. október 7., kedd

Nylon, PP, szőtt, nem szőtt



Sok évnyi eszmecsere után Kaliforniában 2014. október 2-án betiltották az egyszer használatos műanyag zacskók használatát az élelmiszerboltokban. A szupermarketek számára csak 2015-re, a gyógyszertárakban pedig 2016-ra irányozták elő a tiltást és mondhatjuk, hogy Amerika messze van és Európa még nem tart itt, tehát ezzel nem kell foglalkoznunk. Ez igaz, azonban ez csak az első lépés, melyet minden bizonnyal további államok is követni fognak, és mint tudjuk az amerikai trendek előbb-utóbb Európában is megjelennek.
Ez a döntés egyrészt nagy siker a környezetvédelmi aktivistáknak, ugyanakkor nagy lehetőség a többször használatos bevásárlótáskák forgalmazóinak, gyártóinak.
nem szőtt anyag

PP szőtt anyag













A többször használatos bevásárlótáskák nem csak környezetkímélőbbek, de gazdaságosabbak is - tekintve a megjelenési költséget (cost per view), akkor is ha csak havonta egyszeri használattal számolunk -  annak ellenére, hogy a beszerzési áruk többszöröse a műanyag zacskókénak.
Nem árt pontosabban összehasonlítani a költségeket:
Egy nylontáska féléből (design, méret...) a minimális rendelhető mennyiség 5000 db, mert ennél kevesebbet a technológia nem tesz lehetővé, nem méretgazdaságos. Ennek ára bőven száz forint fölött van (pl. 40*50 cm, pl. 0.07 mm vastag), mert a termékdíj többe kerül, mint a táska és a többszínes nyomáshoz a nyomóforma is sokba kerül.
 











Ezzel szemben a többször használatos táskák (PP szövött vagy nem szőtt) már 1000 db-tól rendelhetőek, bár az önköltségük 2-3-szorosa a nylontáskának, azonban az egyszeri kiadás kevesebb, az elérés pedig évekre szól.

Tehát érdemes megfontolni az átállást a többször használatos táskákra, mert ezzel nem csak rugalmasabbá tehetjük a beszerzésünket és többféle design-nal rendelhetünk alacsonyabb mennyiségeket, hanem a környezetünket is kevésbe terheljük.
Amennyiben csak logóját szeretné elhelyezni a többször használatos táskán, akkor raktárkészletünkről is választhat, melyre szitanyomással helyezzük el a kívánt grafikát 50 darabtól.

2014. szeptember 25., csütörtök

Egy írószer 7 évtizede




Mi mindenről mesél egy reklámírószer még hét évtized távlatából is?  

Egyik kollégánk Felvidéken tett kirándulása közben, Oroszkán, a Zsákovics Hadtörténeti Múzeumban (http://www.youtube.com/watch?v=0upUcOfq2_Q ) bukkant a képen látható réz tintaceruza-foglalatra, mely ma már reklámajándék-történeti relikviának számít.
A foglalat bizonyosan nem golyóstollat tartalmazott, mert a Bíró-féle golyóstollat először 1943-ban szabadalmazták és 1945. október 29-én került piacra New Yorkban. A tintaceruza létezéséről mára megfeledkeztünk, pedig a mai középkorú nemzedék gyerekkorában találkozhatott még vele. Kicsit megnyálazva a hegyét szépen lehetett vele írni. Még ceruza, de még nem toll.
De miről is mesél ez a réz foglalat? A múzeum tulajdonosától megtudtuk, hogy a tárgyat egy Szalka/Letkés környéki lövészárokban lelte, ahol a Szent László Hadosztály harcolt. A hadosztály elit alakulat volt, amelyet 1944. október 12-én hoztak létre a maradék haderő legjavából. Egyes részei eleinte külön-külön kerültek bevetésre, az első együttes alkalmazásra 1944. decemberében került sor az Ipoly és Garam térségében.
Hogyan került ez a ceruza foglalat a lövészárokba? Lehetséges-e, hogy később került oda? Mikor készülhetett ez a tárgy? A rajta látható adatok segítségünkre vannak:
Debrecen, Piac utca 38.
A Piac utca Debrecen egyik legfontosabb utcája. A második világháború utáni időben átkeresztelték Vörös hadsereg utcára, 1990-től pedig újra Piac utca. Tehát mindenképpen a szocializmus előtti időben járunk. A tollon szereplő debreceni Piac utca 38-as számú épület még ma is áll.   

Berzéki fotóbörze
A tollon szereplő Berzéki család régi debreceni fotósdinasztia, melynek leszármazottai még ma is élnek. A 80 éves fennállását 2011. decemberében ünneplő  Debreceni Fotóklub kiállításának megnyitóján még jelen volt a Fotóklub-tagok korelnöke, az akkor 89 éves Berzéki Katalin (Szöllősi Ferencné) is.
Szokás volt, hogy a katonák hadba indulás előtt fényképet készíttettek magukról és –– A Zsákovics Hadtörténeti Múzeum információja szerint - a debreceni fényképészcsalád ezt az írószert adta nekik ajándékba ebből az alkalomból.
Micsoda gesztus, micsoda ajándék. A katonák többsége életében először került távol a családjától. Az otthoniak híreket csak levelekből és a tábori lapokból szerezhettek a távoli családfőről, fiúról. És ezek születésénél, az otthonról történő álmodozás idejében volt kézben ez az üzembiztos írószer, amely a háborúból hazatérvén megmaradt emléknek, rajta a fényképészüzlet nevével és címével...



Források:

2014. szeptember 11., csütörtök

Szilikonos póló?

Milyen kedvező hatásai vannak, ha a pólót szilikonnal kezelik?
A szilikonos kezelésre a textil feldolgozásának utolsó stádiumában kerül sor, amikor a textil szálai kisimításra kerülnek. A szövetet szilikonos fürdőbe áztatják , amelyet egy végső fixálás és szárítás követ. A szilikonos áztatás hatása hasonlít az otthon használt öblítőéhez azzal a különbséggel, hogy ebben az esetben a kezelés eredménye többszöri mosás után is megmarad, szóval egyrészt védi a szövetet, másrészt kedvező viselési tulajdonságokat biztosít. Kérdezze kollégánkat, hogy melyik pólóink szilikonnal kezeltek. Utána fog nézni :)


2014. augusztus 8., péntek

Reklámadó / reklámajándék



Utánanéztünk, hogy az új reklámadó vonatkozik-e a reklámajándékokra, a reklámajándék forgalmazókra.

1.)  A 2014.évi XXII. (Reklámadóról szóló) törvény alapján a reklámajándék nagykereskedések nem minősülnek Közzétevőnek, mert egyrészt a tevékenységük nem szerepel a törvényben felsoroltak között, másrészt a termékeiket nem „teszik közzé”, hanem azokat gyártás után átadják a Megrendelőnek.
2.)     A forgalmazott termékek a törvényben nem szerepelnek (sem emblémázással sem anélkül), így „Megrendelt, Közzétett reklám” jogcímen nem esnek a törvény hatálya alá.
3.)    A fentiek miatt a számlákon a törvény által említett „nyilatkozatot” a Golding Kft. nem tesz, nem is tehet.
4.)    Véleményünk szerint a tőlünk megrendelt termékek és szolgáltatások után csak abban az esetben keletkezik a reklámadó-törvény szerinti adókötelezettség, ha Megrendelőnk  „Saját célú reklám” céljára használja azokat, és ilyen jogcímen éves szinten az összköltsége meghaladja az 500 millió Ft-ot. Ekkor az adó mértéke az 500 millió Ft feletti részre 1%, egészen 5 milliárd saját célú reklámköltség összegig.
5.)    A Nemzetgazdasági Minisztérium vagy a NAV jövőbeni jogértelmezése, illetve a törvény változtatása, pontosítása a jelenlegi jogértelmezésünket befolyásolhatja.

2014. augusztus 7., csütörtök

Kártya, de nem játék




A képeken látható praktikus kártyatartókba való hitelkártyáknak is megvan a történetük. Már az első világháború előtt léteztek fémből készült hűségkártyák az USA-ban. (Sears, Western Union)  Az első plasztik utazási és szabadidőkártyát a Diners Club bocsátotta ki 1950-ben. Ehhez egy füzetet mellékeltek, amelyben feltüntették, hogy mely szállodákban és éttermekben használhatják kártyájukat az ügyfelek. Plasztik banki hitelkártyát először a Franklin National Bank bocsátott ki 1951-ben, New Yorkban. Ez volt a ma is működő hitelkártyarendszer előképe, de a tömeges elterjedéssel a bankkártya szövetségek megalakulásáig kellett várni. Az első pénzjegykiadó automatát 1971-ben, Párizsban helyezték üzembe, de a fejlődés következő lépcsőfokát a 2005-től a Europay-MasterCard és a Visa által bevezetett hibrid, azaz a mágnescsíkot és chipet tartalmazó kártyák jelentették. 
Szeptembertől kínálatunkban már olyan bankkártya tartók is szerepelni fognak, amelyek védik pénzünket az adatlopóktól. 
Addig a hagyományos tokokból www.reklámajándék.hu webáruházunkban válogathat. Természetesen - méretükből adódóan - a névjegyek és a bankkártyák többnyire ugyanabban a tartóban is tárolhatóak, így egyszerűsíthetjük le hétköznapi életünket.