2016. október 20., csütörtök

A trendi hibrid

Nem csak az autógyártásban, hanem a kommunikációban is terjedőben van a hibrid "fajta". Valamennyi cég marketingjének aktuális kérdése napjainkban, hogy a kommunikációjukat még folytassák-e a hagyományos csatornákon vagy teljes egészében térjenek át az online marketingre.
Az offline és online hibridjére szinergiát előidéző megoldást kínálnak azok az online alkalmazások, amelyek nyomtatott kép szkennelésével/fotózásával visznek fel egy adott weboldalra, ahol elindul a feltöltött tartalom (reklámfilm, ajánlat, további termékinformáció, stb). A tartalom cserélgethető, így gyakorlatilag egy TV csatornát ad a felhasználó kezébe az, aki egy termékre nyomtatott képpel rá tudja venni a célcsoportját, hogy letöltse az alkalmazást és rendszeresen ránézzen, hogy milyen tartalmat nyújtanak neki. A folyamat elindításához ebben az esetben egy offline tárgy gyártására, nyomtatására van szükség, ami folyamatosan a felhasználó keze ügyében van és hosszú ideig használja. Ilyen lehet egyetemisták esetében egy füzet, amelybe jegyzetel, irodai dolgozók esetében egy kellően nagy emblémázási felülettel rendelkező reklámajándék (bögre, termosz, naptár), raktárosok esetében pl. egy plakát a cégünk reklámjával, amelyre nagy sportversenyek idején fizikailag rögzíteni lehet az eredményeket, a rányomott alkalmazás hivatkozással ugyanakkor egy fogadási felületre lehet belépni.
Csak a kreativitásunk szab határt annak, hogy a saját piacunk esetében milyen tartalom, ajándék talál célba, amely proaktivitásra készteti a célcsoportunkat és beégeti a márkánkat, cégünket a retinákba.
Mi is próbálkozunk ezekkel a megoldásokkal év végi katalógusunkban. Számos termék esetében kedvezményes árakat mutatunk a katalógus árakhoz képest, ha Layar alkalmazással szkenneli őket. Hajrá!



2016. október 12., szerda

Ajándékozás + jótékonykodás

Több kerekasztal beszélgetésen, konferencián feltették már nekünk azt a kérdést, hogy azzal a tendenciával hogyan fogunk megbirkózni, hogy a cégek az ajándékozás helyett a jótékonykodnak, és az ügyfeleiket  - ajándék adása helyett - erről a tényről informálják, azaz ezt teszik le a kommunikációjukban a társadalmi felelősségvállalás asztalára.
Előre meg szeretném válaszolni a kérdést: nem félünk. Nem azért nem félünk, mert homokba dugjuk a fejünket és nem azért nem félünk, mert ez ne lenne egy létező jelenség, de nem gondoljuk azt, hogy  az ajándékozás kiváltható a jótékonykodással és nem tapasztaljuk azt, hogy terjedne ez a gyakorlat.
A reklámajándék továbbra is a marketing része, akár a PR célú, együttműködést megköszönő ajándékokra gondolunk, akár a reklámhordozó ajándékokra. Bármelyik cég lemondhat a marketing mixének az egyik eleméről és a rá szánt összeget jótékonykodásra fordíthatja, azonban kár ezt úgy kommunikálni, mintha egymást helyettesítő komponensei lennének a marketingünknek.
A televíziós reklámköltésükről is lemondhatnának a cégek, ami sokkal nagyobb összeget jelentene, mint a reklámajándék, mégsem teszik, pedig a reklámajándék az ajándékot kapó munkahelyi asztalán, otthonában évekig is emlékeztetheti az ajándékot kapót a cégünkre, márkánkra.
Egy példabeszéd, ami jól rávilágít arra, hogy MARKETING SZEMPONTBÓL mit jelent ez:
A férj a 20. házassági évforduló napján hazaérkezik a feleségéhez és közli, hogy egy hajléktannak adta az évfordulóra szánt aranygyűrű árát. A feleség ennek nagyon örül, hiszen bebizonyosodott, hogy jól választott, rendes ember a férje, azonban nem lesz ott az ujján a gyűrű, ami élete hátralévő részének minden napján, minden percében a férjére emlékeztetné.
Ezt a lehetőséget hagyja ki az a cég, aki nem él a reklámhordozó ajándékok adta marketing lehetőséggel.
Cégünk olyan lehetőséget kínál, amellyel a reklámajándékon kommunikálhatják jótékonyságunkat. Ennek módjáról bővebben itt olvashat:
http://reklamajandek.hu/sos

2016. október 10., hétfő

VR szemüveg, mint kérdőjel

Döbbenetes gyorsasággal robbantak be a piacra a különböző VR szemüvegek, amire a reklámajándék szakma is kivételes rugalmassággal reagált. Az új termékek gyors bevezetésében a nehézséget évek óta az okozza, hogy a reklámajándék nagykereskedők januárra állítják ki az egész évig érvényes katalógusaikat, így a legújabb kütyüket még nem tudják letárgyalni, beilleszteni a fő katalógusuk kínálatába. A kiegészítő, szezonális katalógusok szeptember elején kerülnek ki a beszerzőkhöz és marketingesekhez, így ebben van lehetőség bemutatni az új termékeket - pl. az idén a telefonnal használható VR szemüveget -, azonban ezek a katalógusok mindig csak kiegészítik az év eleji kínálatot, kisebb terjedelműek és alacsonyabb példányszámban kerülnek a piacra.
Ez a termék is rávilágított az évekkel ezelőtt felvetett és a mai napig nem megválaszolt kérdésre, hogy hogyan, mikor tudnánk átterelni a webáruházak használatára - olyan mértékben, hogy a katalógusok kiadása már feleslegessé válhasson - a reklámajándék beszerzőket, hiszen ott sokkal gyorsabban lehetne követni a trendeket és nem kellene több tízezer példány katalógust kinyomtatni, amely nem csak azért lenne üdvös, mert olcsóbbá tehetné a reklámajándékokat (nem kellene hatalmas összeget a nyomdázásba befektetni), hanem azért is, mert csökkentené a környezetterhelést.
Eredetileg a VR szemüveg működéséről szerettem volna írni, de ezt legközelebb...
Mindenesetre a kapható VR szemüvegeink itt , a webáruházban is megtalálhatóak már pár száz forinttól.




2016. június 8., szerda

A Wafel is játszik Rió-ban

Wafel már az olimpián is
     A stroopwafel tipikus holland kényeztetés. Népszerűségét az is jelzi, hogy egy jelentős holland újságban cikk jelent meg ezzel a címmel: Szirupvadászat Rió-ban (Op strooptocht Rio). A cikk arról tudósít, hogy egy holland ezzel az édességgel igyekszik belopni magát a brazil szívekbe.

A világ legnevesebb strandjának közelében, lakásának konyhájában hollandusunk wafelsütésbe kezdett. Az eredeti holland receptúrát a brazilok ízléséhez igazította, így már az ő wafel-jét  árulják a menő kávézókban, benzinkutaknál, bevásárlóközpontokban, és már a két városi repülőtér piacára fáj a foga. Talán a "holland palacsintás királynak”  honvágya lett? Azt mondja, csak akkor, amikor a holland wafel eszébe jut. Így nyilatkozik: " Őszinte leszek: a holland wafel verhetetlen.” Nálunk is kipróbálhatja az eredetit, ami nem lett ugyan a magyar ízléshez igazítva, de nincs is rá szükség, mert így tökéletes, ahogy van. 
Mi köze van ennek az egésznek a reklámajándékozáshoz? Annyi, hogy ha valami ennyire bevált, akkor lehet, hogy ügyfeleinknek is ízleni fog. Dobozára a legolcsóbb eljárással, tamponnyomással elhelyezhetjük a logónkat vagy nagyobb mennyiség esetén az egész doboz design-ját a cégünk arculatához szabhatjuk. 
Hogy miért jó ehető ajándékot adni üzleti partnereinknek, arról az Ördögüző ajándékok című blogbejegyzésünkben győzzük meg.

2016. június 1., szerda

Az első 50 év...

Szinte valamennyi termék, amit a környezetünkben magunk körül látunk promóciós cikk vagy maga a termék, amelyen látható egy márka logója. A legtöbb használati cikk alkalmas reklámajándékozásra - azaz egy brand marketingezésére - még akkor is, ha saját márkája van. De honnan ered a gondolat, hogy saját termékünktől vagy szolgáltatásunktól független, egyéb produktumon helyezzük el az üzenetünket, logónkat és ezt dugjuk a fogyasztóink orra alá, ezzel növeljük a márkaismertségünket? Továbbmegyek: a fogyasztóink még örüljenek is ennek a reklámnak és önszántukból hazavigyék magukkal a mi reklámunkat. (lásd korábbi blogbejegyzésünket a különböző reklámfajták elfogadottságáról)
A reklámajándék iparág az utóbbi 40-50 évben robbant, de van egy mélyen gyökerező története, amely sokkal régebbre nyúlik vissza: az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban kezdődött a sztori.
Az első ismert promóciós terméket kifejezetten reklámszándékkal az USA-ban alkalmazták, ezek gombok voltak, melyeket George Washington elnök hivatalba lépésekor, 1789-ben készítettek. Arra, hogy a promóciós termékekből business-t lehet csinálni Ohio-ban jött rá egy újságkiadó az 1880-as években, aki felkereste a helyi cipőbolt tulajdonosát azzal az ötlettel, hogy a cipőstáskákra rányomtatná - az újságok nyomása közötti szabad kapacitásával - a cipőbolt nevét, hogy így reklámozzák azt.
Később jöttek rá, hogy az évente újra és újra szükséges termékeken, pl. a naptárokon praktikus dolog reklámot elhelyezni. A  következő kört a kártyatartók, sapkák, kötények jelentették.
Az 1900-as évek elejére az iparág - 12 cég részvételével -  létrehozta az első szakmai szövetséget, ez lett a Promotion Products Association International (PPAI), mely a mai napig létező szervezet, majd 1956-ban alakult meg az IGC, melynek a Golding is tagja.
E szervezetek tevékenységének köszönhetően, és a piacok növekvő márka- és reklámtudatossága okozta, hogy a 70-es években már rengeteg cég alkalmazta marketingjében a promóciós termékeket, hogy így növeljék a vállalati identitást és nyomják a márkájukat a nyilvánosság felé.
A növekvő termékkínálat miatt az 1980-as években adták ki az első reklámajándék katalógusokat és azóta is ez bizonyult a legéletképesebb módszernek termékkínálatunk bemutatására.
Mit hoz a jövő? Szükségesek-e még a katalógusok vagy elegendő a termékek webáruházban történő bemutatása? Ha igen meddig fogunk még katalógust szerkeszteni, nyomtatni, postázni?
Ön lapozgat még katalógust?
Örömmel várjuk a véleményét, hogy a vásárlási döntéseiben szerepet játszik-e az, hogy egy reklámajándék forgalmazó cég rendelkezik katalógussal vagy nem.

2016. május 27., péntek

Ördögűző ajándékok

Mit tegyünk akkor, amikor az üzleti partnerünk nem fogadhat el üzleti ajándékot?
Kézenfekvő megoldásnak tűnik az elfogyasztható/ehető ajándék adása, mert ez még többnyire az erősen beszabályozott multi cégeknek is belefér a magatartás kódexébe. Azonban egy emblémánk nélkül átadott csokoládé vagy ajándékkosár nem fogja hordozni az üzenetünket és nem tudunk vele marketing célt, különösen nem hosszantartó hatást elérni, bármennyire is márkás, minőségi delikátessz ajándékot választottunk.
Milyen megoldást találtunk mi ezekre az esetekre? Hogyan érhetjük el, hogy ne csak az ajándék átadása utáni órában jussunk az ügyfelünk eszébe, hanem esetleg hónapokkal később is?
A megoldás az elfogyasztható ajándék csomagolása: a csomagolás maga is ajándékként funkcionáljon. A tartalommal megkínálhatja kollégáit, kiteheti a cég konyhájába, míg a csomagolást megtarthatja és újrahasznosíthatja.
Erre a következő jó példák vannak:
A legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás a kerámia bögre dekorálása az üzenetünkkel és megtöltése finomságokkal. Ez celofánnal csomagolva, szalaggal átkötve nehezen szállítható, tehát ajánlatos papírzacskókat előkészíteni az átadáshoz. Nagyobb darabszám esetén készíttethetünk egy valóban cégünkre jellemző díszdobozt, ebben az esetben a hatás garantált: ez a cég valóban odafigyel a részletekre.  A doboz és a céglogós papírtáska gyártatása - az ár miatt - több száz darab esetén válik ésszerűvé.
Másik megoldás a fém doboz gyártása. Az egyedi fém dobozt ezres nagyságrendtől lehet gyártatni a kívánt formában és design-nal, ebbe tetszőleges finomság tölthető, így több alkalomra is használható, ha egyszeri alkalommal nem tudnánk ennyit felhasználni. Tölthetünk bele csokoládét, év végén szaloncukrot, mézespuszedlit, húsvét táján nyuszitojást, stb.
Exkluzív megoldás teaválogatás ajándékozása bambuszdobozban, a dobozra gravírozott logóval. Ezt az ügyfelünk kiteheti a cég konyhájába, ahol ezt közösen elfogyaszthatják, utántölthetik, miközben - akár évekig - szem előtt lesz a cégünk neve.
Melyik egyéb termékek funkcionálhatnak még csomagolásként és helyezhető el rajtuk a márkánk vagy cégünk üzenete? Még néhány példa: piknikkosár, kincsesdoboz, hűtőtáska, stb.







2016. május 25., szerda

Hosszantartó reklámhatás

Melyik marketing eszközzel tudnánk elérni a leghosszabb hatást? A 4000 márka közül - amibe egyetlen nap folyamán belefutunk - melyikre emlékszünk a nap végén? Hogyan érhetjük el, hogy ezekből a miénk legyen az egyik, ami beragadt? Melyik reklámunkra emlékeznek a legtovább, ha egyáltalán át tudta ütni a reklámzaj falát? Megannyi kérdés, ami a marketinggel kapcsolatos döntésinket befolyásolja.
A Golding küldetése a reklámajándék (promóciós tárgy + üzleti/prémium ajándék), ezért ennek a marketing eszköznek a működéséről tudjuk megosztani a tapasztalatainkat: hogyan okozhatja vagy befolyásolhatja a reklámajándék a reklám hosszantartó hatását.
Természetesen az ajándék egy komplex marketing stratégia részeként tud működni. Önmagában egy ajándékba adott  mappa vagy szép golyóstoll nem fog érzelmi kötődést kialakítani az ajándékozott és ajándékozó között. Ha az üzleti ajándék a stratégia része, akkor tudja annak hatását erősíteni.

Ezek így csak szavak. Hadd osszak meg egy történetet, ami rávilágít, hogyan működhet a hosszantartó hatás elérése: Magyar fiúcsoport németországi nyelvtanfolyamon  vett részt. Amikor a városban a BMW szalon kirakatán kukucskáltak be éppen, egy csinos hölgy kilépett onnan és beterelte őket, majd - miután az autók hangrendszere iránt érdeklődtek- hívtak egy profi értékesítőt, aki ehhez is értett. Miután a tinédzserek körbecsodálkozták a szalont, mindegyiktől egy - az autók hangrendszerének tesztelését szolgáló- CD-vel búcsúztak el. A CD-k bekerültek apuka autójában az első helyre.
Kérdések: Mi volt az első sztorit, amit a haveroknak elmeséltek, miután hazaértek?  Milyen autót fognak venni a fiúk felnőtt korukban, ha telik rá :)? El tudta-e volna érni a hosszantartó hatást a BMW csupán egy óriásplakáttal, csak egy újsághirdetéssel, TV reklámmal vagy egy nem ennyire jó autóval? Természetesen ehhez minden kellett a felsoroltak közül, de a gyerekek egy pár száz forintból készült reklámajándékot tudtak magukkal hazavinni és ez emlékezteti őket a márkára minden egyes alkalommal, amikor a kezük ügyébe kerül.
Ezt érhetjük el a reklámajándékkal: becsempészni a márkánkat az otthonokba, az irodai asztalokra, azaz a fogyasztóink személyes életterébe.







2016. május 18., szerda

Teremtsünk alkalmat

Állandó kétség gyötör bennünket az ősz folyamán, hogy mit ajándékozzunk karácsonyra a céges partnereinknek, saját kollégáinknak, esetleg a hivataloknak, akik megkönnyítették az életünket az év során?
Van-e értelme az év végi ajándék dömpingben hordani a cseppet a tengerbe?
Szerencsére sokan rájöttek már arra, hogy nem kizárólag karácsonykor lehet meglepni az üzleti partnereket egy hasznos ajándékkal.
Ha tudatosan beépítjük az üzleti ajándékozást a marketing mixünkbe, akkor sikeresen támogathatjuk marketing stratégiánkat az egész év során ajándékozással.
Pár - általunk már alkalmazott - ötletet írok le, hátha mások is tudják használni ezeket.
Evidensnek tűnik, mégis hosszútávú előre gondolkozást igényel a partnerek névnapjának nyilvántartása. Ha ehhez rendelkezünk egy automatizált alkalmazással, akkor erre egy héttel előre figyelmeztethet a rendszer: Hívhatom, mehetek, vihetek ajándékot, hiszen egy ilyen figyelmességet nehéz visszautasítani.
A születésnap kiderítése a közösségi médiából lehetséges, vagy a kulcsemberünk kollégáitól lehet megtudni, ha fennáll a jó kapcsolat.
Amennyiben a kapcsolattartónk pl. szülési szabadságra megy, távozása előtt egy búcsúajándék megalapozhatja visszatéréskor a kapcsolat felvételét.
Komolyabb szerződések aláírásakor az ajándékba vitt, névre gravírozott, értékes toll emlékeztethet a későbbiekben a gyümölcsöző együttműködésre.
Egy kiváló ötletnek tartom az alábbi "alkalomteremtést": felső kategóriás autó vásárlásakor, annak napszemüvegtartójába egy hozzá méltó márkájú napszemüveget tett az autószalon. Az ajándékot nem adták át hivatalosan, így a vevő azt később találta meg és meglepetésére azt nem ott felejtette valaki, hanem valóban ajándéknak szánták. Direkt nem említem az autómárkát, ne ragadjunk le ennél, hanem találjuk ki a saját termékünkhöz, márkánkhoz a megfelelő ajándékot és teremtsünk alkalmat az eljuttatására.
Egy tipp: semmiképpen NE futárszolgálattal küldjük az ajándékot, hacsak nem épp így tudjuk elérni a kívánt hatást.

2016. május 5., csütörtök

Póló, az ikonikus

Az elmúlt hetekben az Iconspeak pólóért rajong a világ, teljes joggal. Akik kitaláltál, azt írják, világutazóknak szánták. Ez a marketing ötletük támadt egyszerű pólók eladásához. Mindenki szereti magát világutazónak képzelni, de valljuk be, hogy az 1-2 hetes nyaralás egy görög szigeten vagy Horvátországban még nem meríti ki ezt a kategóriát. És mutassanak nekem egy görög szigetlakót, aki a hotel, wifi vagy a toalett szó kiejtéséből nem jön rá, hogy mire van szükségünk. A nyelveket nem beszélő csendes-óceáni szigetlakókat látogatók pedig eléggé kevesen vannak ahhoz, hogy sikerre vigyék ezt a vállalkozást. Egy egyhónapos utazás esetén rögtön 30 db pólóra lenne szükségünk, hogy az út minden percében kéznél legyenek az ikonok. Röviden szólva: ez egy nagyszerű marketing ötlet, de valójában nem a világutazók igényeit elégíti ki, hanem sok pólót lehet vele eladni, mert jópofa ötlet.

Ilyen ötleteket kellene kitalálnia a marketingeseknek és nem csak akkor, amikor a pólók emblémázásáról gondolkodnak.
Hogyan tudnám szeretetté, hordottá, vágyottá, közbeszéd tárgyává tenni azokat az egyszerű termékeket, amelyekhez olcsón hozzá lehet jutni és akár 1 színnel rászitázni VALAMIT.
Valamit, ami a cégünk arculatához, küldetéséhez passzol, de nem simít be bennünket az általános reklámzaj felületbe, ráadásul rámutat, hogy kreatívak vagyunk, odafigyelünk a részletekre és nem csak ötleteink vannak, hanem bátrak is vagyunk megvalósítani azokat, még akkor is, ha esetleg kicsit megosztóak.

Hajrá!
reklámajándék.hu